Patricia

Patricia

woensdag 23 januari 2013

De top van Annika's quilt is klaar !



Afgelopen weekend ben ik ook weer gaan werken aan de Quilt voor Annika's baby. Haar kindje is nu 5 weken oud en ik wil hem nu als eerste afmaken.
De top was grotendeels al klaar,
 maar ik kwam er niet helemaal uit hoe ik de rand wilde maken. 
Allerlei ideeen borrelden omhoog, maar werden ook weer door mij afgekeurd.

Gelukkig was er vorige week ook de PAMS-Bee. Deze Bee komt 1 keer per maand bijeen en bestaat uit 4 handwerksters die met allerlei leuke dingen bezig zijn.
De naam PAMS -Bee is gemaakt met onze 4 voorletters. 
Het is natuurlijk niet 'netjes' om met mijn eigen voorletter te beginnen, maar 'AMSP', 'SAMP' of 'MASP' vond ik niet zo 'lekker bekken' en 'SPAM' wilde ik ons nu ook weer noemen !
Uiteindelijk is het dus maar PAMS-Bee geworden !

 We hebben er even samen naar gekeken.
 Stance kwam met een idee waar ik zelf ook al even aan gedacht had.


Stance en Anita wisten me ervan te overtuigen dat het echt wel leuk zou staan,
dus heb ik het uitgevoerd.
Hieronder zie je de top klaar !
En ik ben nu ook enthousiast over het resultaat !
Hij is heel vrolijk en licht geworden. En de afwisseling van stofjes in de rand geeft juist een leuk nonchalant effect.


En hieronder zie je hem op de grond liggen zodat ik hem kan sandwichen.


Toen ik hem helemaal glad had gestreken, kwam mijn man op het idee om de 2 werktafels tegen elkaar aan te schuiven zodat ik de quilt daarop kon neerleggen.
Nadat ik hem opnieuw weer helemaal gladgestreken had, kon ik hem zittend op mijn stoel helemaal goed doorrijgen. En wat een verbetering was dit ten opzichte van het op mijn knieen doorrijgen !



Nu moet ik hem nog met de naaimachine doorpitten.

Fijne dag, Patricia


8 opmerkingen:

  1. Ja zo is hij echt heel leuk met die rand. En ach soms zijn die mannen ook wel slim:) groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi word het.
    Mijn man heeft me laatst geholpen met dubbelen op latten, dat was geweldig.
    Veel beter dan op de knietjes op de vloer.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi en lekker frisse kleuren heeft deze, en ja, wat handig op twee tafels, dat spaart je rug en je knietjes in ieder geval. Succes met het doorstikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor,.. met d emachine doorpitten,... brrr,... knap hoor,..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een lief quiltje geworden!
    Succes met doorpitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve kleurtjes zo bij elkaar en wat poseer je mooi op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk die randen om het quiltje, goed idee het zo te doen. Ook die werktafels zijn een super idee! Leuke foto!
    groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi je quilt in wording! Fijn zo'n man die meedenkt!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...