Patricia

Patricia

dinsdag 1 april 2014

De eerste Dear Jane blokjes, wel/niet wassen en quilttray


Beste allemaal,

Voordat ik begon met mijn blokjes voor de Dear Jane quilt 
heb ik voor de zekerheid mijn rode stoffen eerst gewassen.
Hieronder het resultaat:


de donkerrode stoffen zijn 3 keer gewassen met Robijn Color op 40 gr. C.,
met elke keer toevoeging van drie Colordoekjes.


Ook de roze stoffen bleken kleurstoffen af te geven.

In mijn 2 Bee's heb ik dit besproken, 
maar er blijken vele meningen te zijn
over het wel/niet voorwassen, gebruik van wasmiddel en colordoekjes.
Ik ben toch blij dat ik de stoffen gewassen heb, 
vooral omdat ik ze combineer met een roomwitte achtergrondstof.




Het naaien van mijn tweede Dear Janeblokje viel me niet mee.
Gelukkig had Martine de Gouden Tip:
Paperpiecing van het kleine sterretje !





Hieronder zie je alle 4 Dear Jane Blokjes die ik totnutoe gemaakt heb. 







Gisteren liet ik jullie het Quiltdienblad voor Judith zien,
maar ik heb er ook speciaal een voor mijn Dear Jane-project gemaakt.

Men neme :


... en legt er precies op maat gesneden dikke flanel in ...


... en snijdt er vervolgens nog enkele leuke lapjes bij voor de kleine vakjes ....


... en jullie zien nu ook dat ik aan mijn 5e blokje 
voor de Dear Jane begonnen ben.

Fijne quiltavond,  Patricia




19 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo knap, Patricia.
    Je hebt hele mooie kleuren gebruikt!
    Ik ga het met aandacht volgen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je de stofjes eerst gewassen hebt.
    Je blokjes zijn heel mooi. Dat moeilijke sterretje is erg goed gelukt.
    Dat dienblad vind ik top.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wat een leuk idee van dat dienblad. En wat een geluk dat jij de stoffen eerst hebt gewassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was stoffen nooit, maar in dit geval zou ik het ook doen. Rood met wit... gevaarlijke (maar mooie) combi! Handig dat dienblad, goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal geweldig Patricia, je dienblad! Je blokjes zijn echt Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat dienblad zal wel vaak nagemaakt gaan worden, een super idee is het! Hmm misschien moet ik mijn rode lappen ook gaan wassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blokker krijgt vast veel klandizie ( LOL )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd spannend de combinatie met rood. Mijn antieke van Guute was ook een beetje doorgelopen. Hup in de wasmachine met Vanish en drie doekjes en hij is weer supermooi.
    Dat dienblad is inderdaad super! En natuurlijk nog leuk ook zo.
    Mooie blokjes. Die papa's star vond ik ook een hele lastige. Succes met de volgende blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige blokjes heb je gemaakt en ook ik was de stoffen niet maar kan me wel voorstellen dat jij dit wel doet. Je tray is mooi en ja ik heb idd een voorkeur voor rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fantasierijke "dien"- bladen heb je gemaakt. Echt heel erg leuk!.
    Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Patricia,
    Wat mooi in deze kleuren! Het kriebelt best wel en als ik ooit een DJ ga maken, dan denk ik ook in rood. De moeilijkheidsgraad weerhoudt me nog...
    Mooi begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PS Dat wassen is toch niet zo'n gek idee, gewoon een kwartiertje laten staan of 'erdoor halen'?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je blokjes voor DJ zijn perfect geworden! En wassen? Dat doe ik echt altijd, met alle kleuren, sinds ik een
    prachtige Baltimore applicatie-quilt heb gezien, waarvan de gele stof was doorgelopen. Zo zonde. Maar de krimp is ook gelijk uit je stofjes, en niet te vergeten de chemische "troep", waarmee de containers worden behandeld, waarin de stofjes van overzee komen. En het kan lang goed gaan, hoor, niet wassen, maar toch, ik neem maar liever het zekere voor het onzekere bij quilts, waaraan je veel tijd en aandacht besteedt.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie blokjes heb je al........wow!! En ook de meest lastige is al af!
    Ik was nooit......:(.......strijk heel nat mijn nieuwe stofjes!! Als ik dit lees word ik er helemaal zenuwachtig van......ik ga ook maar aan de was!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jouw start is supermooi geworden! Knap hoor om met die lastige blokken te beginnen. Dat doe ik je nog niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik was mijn stofjes ook nooit! Maar nu ik dit zie......
    Wat een leuk en handig dienblad! Prachtige blokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je eerste serie blokjes zien er erg goed uit (en wat is dat rood toch leuk!!)
    Een superhandig dienblad, ik ga eens kijken of ik er ook een kan vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ben vandaag nog op de valreep geslaagd voor het dienblad.... want dat vind ik toch een TE gek idee !
    Dank je wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed om te lezen over het wassen. doe je alle lapjes bij elkaar in de wasmachine?
    super leuk dienblad ook, dank je voor het idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...