Patricia

Patricia

zondag 5 juli 2015

The Log Cabin: een leuke quiltwinkel in Duitsland (vlakbij Brunssum)

Vorig weekend had ik een familieweekend in Zuid-Limburg.
Gelukkig hadden we nog even tijd 
om te stoppen bij deze leuke quiltwinkel, de Log Cabin.
Het was er heerlijk rondkijken in een mooie ruimte.
Ook is er nog een prachtige werkruimte bij voor Bee's en Workshops.


Deze kleurige quilt heeft het Pineapplepatroon 
maar door de sashings lijkt het weer iets heel anders.



Er was een grote collectie aan stoffen
waar je gemakkelijk iets van je gading kunt vinden.
Zo zijn er Tilde-stoffen,
stoffen met mooie witte en creme kleurtjes ...


... vrolijke kleuren ...



... deze quilt met een leuk patroon ...



... en deze lieflijke tafellegger met stitcheries.


Daarnaast was er een mooie collectie Civil War stoffen...


... en deze frisse kleurtjes !


Ik  kon deze mooie stofjes in de kleuren van pastelkrijtjes niet weerstaan !
Ze 'riepen' me toe dat ze mee wilden en tja ....
er is thuis nog plek, dus mochten ze mee !

Deze quiltwinkel heeft ook de stevige vlieseline 
die ik nog nergens anders tegengekomen ben, steviger dan de H250 vlieseline.
Hiermee kan ik dus goed appliceren zoals ik in een vorig blogje uitgelegd heb.




Deze hele leuke quilt hing aan de trapleuning. 
Helaas had de eigenaresse van de Log Cabin het patroon niet meer.
Het was een patroon dat ze samen met enkele quiltwinkels in Europa 
bedacht had en 'Quilt Eight' genoemd was.
Er zitten ook leuke stitcheries bij.
Is er toevallig nog iemand van wie ik het patroon zou kunnen overnemen ?
Ik spaar nl. patronen voor je-weet-maar-nooit-wanneer-ik-tijd-over-heb.

Hartelijke groet, Patricia


9 opmerkingen:

  1. Mooie winkel en leuke stofjes heb je gekocht!
    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Straks gelijk even die quiltwinkel opzoeken en opslaan op mijn computer want daar wil ik ook graag eens een kijkje nemen. ;-)
    Die nieuwe stofjes lijken me trouwens ook erg mooi in de Stonefield. Gewoon af en toe een blokje tussendoor dan krijg je hem uiteindelijk ook af. ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie winkel Patricia! Wie weet moeten we ook eens een midweekje richting Limburg met de Quiltgroep!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Patricia, ik kan je helaas niet helpen aan het patroon, anders had ik je graag geholpen. Tenslotte heb jij mij ook een keer geholpen. Ik ben er nog steeds blij mee. Ben nog niet begonnen, maar als het zover is zal ik je foto's sturen.
    The Log Cabin lijkt me een hele leuke winkel. Sis, van labradoodle.blogspot.nl, schrijft er volgens mij ook wel eens over. Lieve groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zeker een mooie winkel en ik snap dat je de lapjes niet kon weerstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een leuke pineapple quilt en ik zie prachtige stoffen! Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om deze foto's te zien, had al eerder van deze winkel gehoord, Hubertine (van het Quiltwel blog) was er ook al. Om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me echt een heel mooie winkel! Ik ben er ook nog nooit geweest, maar zal het zeker onthouden, als ik er een keertje in de buurt ben. Helaas heb ik het patroon niet voor je, maar je verzamelwoede begrijp ik wel (heb er ook al veel te veel liggen, voor ooit...).
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...