Patricia

Patricia

zondag 9 augustus 2015

Op vakantie in IERLAND (5)

Donderdag 6 augustus zijn we weer verder gereisd. 
Onderweg kwamen we in Kilcar, county Donegal, langs 'Studio Donegal, spinners & handweavers', met een bord erbij dat je mocht komen kijken in de werkruimte.
Dat liet ik me geen 2 keer zeggen !



Deze wever liet zien hoe het in zijn werk ging. Hij gebruikte bij zijn werk een soort trekspoel waardoor de spoel razend snel door de gespannen draden vloog.
Het resultaat van zijn werk was in de mooie winkelruimte te zien.
Toevallig vertelde hij me dat ze op zoek waren naar leerlingen om het werk aan over te dragen, maar dat de jeugd hier niet zo in geinteresseerd is.
Dus mochten jullie iemand weten .....  Op naar The Glebe Mill, Kilcar, Ireland !






Het allermooiste vond ik deze plaid ! Wat een mooie kleuren zo bij elkaar !
En wat een vakmanschap !!


Verder ging onze reis en we liepen de weg naar Sleave League Cliffs, de hoogste kliffen van Europa.








En vrijdag 7 autustus brachten we een bezoek aan de fabriek van Beleek, een beroemde porceleinfirma. Ze kregen veel succes omdat ze er in slaagden om het porcelein een soort parelmoerglans mee te geven. 




Het meest beroemd waren ze vanwege hun gevlochten porceleinen mandjes.


Hier een mooi oud serviesje uit de jaren '40.


Hier ook het modernere spul.

Mijn volgende blogje gaat over de antieke quilts die we in het Folk Museum zagen.

Tot ziens, Patricia


5 opmerkingen:

  1. Een mooie vakantie hoor Patricia! Vol natuur, historie en vakmanschap! Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal over het museum met de quilts. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. patries wat heerlijk dat je zo aan het bloggen bent over jullie vakantie, nu wil ik ook naar Ierland! Morgen het volgende blogje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk verslag weer! Wat doen en zien jullie lekker veel! En wij genieten mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het daar toch mooi. Jammer dat ik die rotsen niet meer kan beklimmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig porselein, ook dat nieuwe spul ;) De dekens vind ik ook helemaal geweldig. En tussendoor nog genieten van de prachtige natuur. Een heerlijke reis maakten jullie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...