Patricia

Patricia

vrijdag 17 februari 2017

Show&Tell van Marja K. in Rijpwetering


 Eind januari had ik een blog geschreven over de Bloggers Bee,
alwaar Marja al enkele van haar mooie quilts liet zien.
Toen ik hoorde dat ze een echte Show and Tell zou houden 
met haar prachtige quilts, wilde ik meteen komen kijken.
En wat was het MOOI wat ze liet zien !


Als ik het me goed herinner is de bovenstaande quilt de SBS, 
de Sylvia's Bridal Sampler.
Marja heeft hierbij vooral blauwe stofjes gebruikt 
en nu en dan een rood stofje,
waardoor het geheel pit krijgt.



De bovenstaande quilt is met een patroon en stoffen 
van Dorry van 'Quilt It and Dotty' (de quiltwinkel bij Overloon) gemaakt.
En van de restlapjes maakte Marja de quilt hieronder.





Dit eenvoudige patroon laat stoffen erg mooi uitkomen,
iets om te onthouden, dus !





De quilt hieronder was met stoffen 
en een patroon van Petra Prins gemaakt.



Heel erg leuk, al die verschillende stoffen !!




En Marja's Dear Jane is o.a. met feedsack-stofjes gemaakt 
en met deze kleuren vind ik dat ook erg leuk !



De achterkantstof is ook al zo LEUK !!





Zucht, ik zou hem bijna opnieuw willen maken 
met deze vrolijke kleuren !




Deze  Log Cabin-quilt heeft Marja gekocht in de VS
en is met hele verschillende stoffen gemaakt.
Ook leuk dat er glanzende stoffen in zitten !








Een mandjesquilt is ook nog een WIM.
(Wil Ik Maken)






Hier weer een gekochte Weddingringquilt,
het blijft een mooi patroon.





 Erg mooi, deze quilt,
met lapjes van Atelier Bep.












Deze quilt heet 'the Coverlet ....'
het jaartal ben ik helaas vergeten.






De allermooiste vind ik echter nog steeds deze Beauty !!
Misschien moet hij toch op mijn WIOM-lijst
(Wil Ik Ooit Maken, maar moet alleen de tijd zien te vinden)













Marja's Antieke van Guute gaat ook als een speer.
Het patroon is nog steeds te koop bij bovengenoemde Dorry.




Marja is ook een fervente verzamelaarster van 
deze borduurlapjes en baafjes.



Wat mij betreft was het een erg leuke Show and Tell !

Mocht Marja ook bij jou in de buurt komen,
zou ik je zeker aanraden om er naar toe te gaan.
Ze heeft nog meer quilts dan ik hier laat zien.
Het geheel is weer zeer inspirerend !


Wat daarnaast ook erg leuk was,
was  dat Marcha van de Quilt Ster uit Zeeland er was
met stoffen uit haar quiltwinkel !









Gelukkig komt Marcha ook naar
de Broodfabriek in Rijswijk op 7, 8 en 9 april !
Dus wie wil kan altijd nog even bij haar stoffen kijken.




De bovenstaande lapjes mochten met mij mee naar huis !

Fijn weekend, Patricia





13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag en mooie foto's!
    Dank daar voor.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Coverlet 1718! Lang lang geleden. De uitvoering van Marja vind ik mooier dan het origineel! Dat heeft ze goed gedaan. Ze heeft zeker mooie quilts, leuk dat je gaan kon. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige quilts van Marja! Leuk verslag!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ... zeker mooi on te zien !
    Weer een heel andere kijk op quilts.Had de SBS weleens op haar blog gezien
    Maar al de andere mooie quilts erbij is toch weer verrassend !
    Hopelijk kan ik naar Rijswijk komen als ik niet hoef te werken :0 )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ... zeker mooi on te zien !
    Weer een heel andere kijk op quilts.Had de SBS weleens op haar blog gezien
    Maar al de andere mooie quilts erbij is toch weer verrassend !
    Hopelijk kan ik naar Rijswijk komen als ik niet hoef te werken :0 )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such a nice Show and Tell. And I am impressed with the quilt shop. Perhaps Caroline and I can visit there. I hope you will be at the Bee when I come to visit in Mai.
    Marne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you for sharing these very many quilts. what a wonderful show and tell.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moest afmelden wegens ziekte, nu heb ik toch even mee kunnen kijken! Dank je voor het delen. Erg mooie quilts !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Was enig he? Leuk verslag en gezellig om naast je te zitten en te babbelen, tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb ik genoten van je foto's over de show en tell. En ook zo leuk dat Marja de stofjes in verschillende winkels heeft gekocht. Zo mooi wat ze laat zien. Dank je wel. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk verslag weer Patricia. Dat doe je altijd goed. Zo laat je iedereen die niet aanwezig was, toch weer een beetje mee genieten. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om alle quilts hier weer even terug te zien.
    Het was een gezellige ochtend.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...