Patricia

Patricia

zondag 23 april 2017

Een AFFO: een boxkleed voor kleine Jakob

Hierbij een verhaaltje over het maken van een boxkleed 
voor een nieuw kleinkind voor de familie van mijn man.
De aanstaande ouders willen ooit 
 een trektocht over IJsland maken.
Nu er een kleintje onderweg was,
 wilde ik daarom iets naaien
wat te maken had met hun droom.

Ik kwam dit schattige boek tegen ...



... en vond op een van de eerste pagina's deze mooie tekening.




Ik maakte op schaal een tekening,
uitgaande van de binnenmaten van de box.


Bij Samsara, de leuke quiltwinkel in Lisse,
vond ik precies de goede stoffen !





Op patroonpapier tekende ik alles in de juiste verhoudingen over.









Met Vlisofix kon ik heel gemakkelijk de ijsbergen in het landschap naaien.





Een tekening van een walvis en een pingouin 
werden van internet geplukt...




... en met een beetje oranje DMC-garen werd een snavel gemaakt.


De achterkant werd een zomers strandstofje, ook bij Samsara gekocht.


En KLAAR is-ie !!!





Nu maar hopen dat de jonge ouders 't ook leuk vinden !

Groetjes, Patricia



7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en origineel boxkleed. Dat zullen ze vast leuk vinden. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zo'n quiltje te maken!!! Heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk idee. Top uitgewerkt, knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk, origineel en heel knap uitgewerkt, dit persoonlijke boxkleed! Wat zullen ze hier blij mee zijn...
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat knap gemaakt Patricia, daar zullen de ouders heel blij mee zijn. Groetjes Ulie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...