Patricia

Patricia

zondag 14 mei 2017

Show&Tell bij Meet&Make in Leiden


In de afgelopen 2 weken had ik aan iedereen 
voor wie ik een quilt gemaakt had
gevraagd of ik ze vanwege de Show&Tell
even terug mocht 'hebben'.



Afgelopen vrijdag had ik vervolgens deze 2 manden
 naar Meet&Make gebracht
 zodat ik zaterdag naar de winkel toe kon fietsen.


Voordat het begon heb ik eerst 
alle quilts op chronologische volgorde gelegd.
En ja, als je dan alles zo ziet
 komen alle verhalen vanzelf weer naar boven

De Show &Tell zelf was erg leuk om te doen.
Helaas heb ik er geen foto's van omdat ik vergeten was 
om te vragen of iemand deze kon maken met mijn toestel.
Maar het was een erg leuke ervaring !


Thuisgekomen heb ik alles eens mooi 
 over de banken en tv kast in de woonkamer gelegd.


Op de bank hierboven liggen alle quilts die ik in de loop der jaren
aan familie en vrienden gegeven heb.
De elandenquilt ben ik momenteel nog aan het doorpitten 
en dan gaat deze naar mijn moeder. 


Op de tweede bank liggen de quilts die ik af heb.
V.l.n.r.  mijn Japanse Puzzelquilt, de 'Winding Ways',
de 'Sweetheart Houses', dan een quilt met sobere Japanse stoffen,
midden rechts een kleine samplerquilt van mijn beginnerscursus.
Rechts achteraan liggen de Sashiko voorbeelden 
(voor de workshops die ik geef),
Helemaal vooraan een quilt met strand-stofjes)



En hierboven liggen mijn 4 UFO's.
V.l.n.r.  sterrenquiltje, mijn Dear Jane, mijn 'Antieke van Guute',
 enkele van de 30 gemaakte blokken voor een sashiko-quilt.
Er hoeft gelukkig niet heel veel meer aan te gebeuren.


En ja, ooit vroeg mij iemand:
"Wat doe je eigenlijk met al die quilts ?"
Mijn antwoord was toen: 
"Ik ga ze in een mooie kast leggen ... 




 .... en er naar kijken !"


En eigenlijk vind ik dat nog steeds een mooi idee !

Ik zie alleen dat ik nog veel ruimte over heb
(zeker als straks alle geleende quilts terug zijn),
maar gelukkig heb ik al heel wat leuke ideeen 
voor nieuwe quilt-projecten !

Heb jij ook leuke plekken waar je je quilts bewaart ?

Groetjes, Patricia

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stapel, daar kun je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kast zo met die quilts erin. Helaas kan ik geen quilts ophangen, noch heb ik een mooie kast, dus liggen er stapels in de slaapkamerkast. Ik wissel regelmatig een quilt voor op de bank, maar het is eigenlijk jammer dat de andere niet te zien zijn. Ook ik krijg regelmatig de vraag wat ik toch met al die quilts doe! Voor mij is het maken (vooral van de top) het leukste dat er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zeer mooi geheel. Wat ik er mee doe eentje hangt aan de kast in de kamer een andere over een stoel kleintjes op een rekje. Een kleine aan de muur en de rest in een mand en de top die ik af heb in een doos liggen te wachten totdat ik ermee aan de slag kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Patricia, Helaas hebben wij ook geen foto's gemaakt. We vonden je show en tell heel leuk en informatief. De Japanse-quilt foto heb ik op mijn computer opgeslagen onder: quiltideeën. Dat mapje raakt wel erg vol ;) Bedankt en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je MOET naar karen, wat een stapel! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb je aan vele van deze quilts zien werken de afgelopen jaren maar wat mooi om ze zo eens allemaal bij elkaar te zien! Staat ook prachtig zo in de kast, je zou ze bijna zelf houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super dat je dit gedaan hebt, en wat leuk om even mee te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi ziet dat eruit zo'n kast met prachtige quilts. Ik heb nog maar 6 quilts af en die liggen op bed, op de bank, tijdens de vakantie in de tent en op een stapeltje op de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super, dat je een show-and-tell hebt gegeven! Maar je hebt dan ook al wel een indrukwekkende hoeveelheid prachtige quilts! Wat een rijkdom zo in je kast...
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...