Patricia

Patricia

dinsdag 6 juni 2017

Een erg leuke workshop BORO in Leiden.


Sinds ik mijn fascinatie voor SASHIKO weer teruggevonden heb,
valt mijn oog nu en dan ook op BORO; 
dit zijn oude Japanse versteltechnieken die aan kleding 
en andere gebruiksvoorwerpen van stof 
een bijzondere en unieke uitstraling geven.

Ik zag 2 weken geleden 
dit bijzondere kleine etuitje van Anne, de docente,
liggen bij Meet&Make in Leiden en was er meteen weg van.



Gelukkig bleek er toevallig ook een workshop Boro gepland te staan 
en kon ik deze bijwonen.

Ik had het zelf natuurlijk thuis ook kunnen bedenken,
maar het leek me nu een keer fijn om de Boro-technieken
  op een gemakkelijke manier aangereikt te krijgen.

(links is Anne, de jonge docente die de Kunstacademie heeft gedaan)




Anne had het goed voorbereid en 
wist haar kennis op een duidelijke manier aan ons over te brengen.
Op de foto hieronder zie je de resultaten van de 5 cursisten.


Ik vond het heel erg leuk om te doen !
Na alle regeltjes van het quilten, het patchen en Sashiko,
geeft Boro je veel vrijheid om zelf te bedenken 
hoe je iets wilt maken.



 Ik kreeg het niet helemaal af tijdens de workshop zelf ...

... maar gelukkig mocht er ook wat draad en een extra lapje mee naar huis ...


... en heb ik het dezelfde dag thuis nog afgemaakt !




... en omdat het nog wel iets extra's kon gebruiken qua kleur ...



... heb ik er een suede touwtje omheen gewikkeld.

Het etuitje is ook al meteen in gebruik genomen;
ik neem er nu mijn handwerkbril en wat quiltspulletjes in mee !

Fijne dag, Patricia


5 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...