Patricia

Patricia

zondag 16 juli 2017

Op vakantie in Zweden

We gaan op vakantie en 
nemen mee .....
natuurlijk alle gewone dingen,
maar natuurlijk ook mijn naaigerei  !


Grappig, zie nu pas dat ik in de bovenstaande mapjes 
3 technieken gebruikt heb:
v.l.n.r.  Sashiko en Boro (uit Japan) en Kantha (uit India).



Ik ben een fan van landen met niet te hoge temperaturen.
Het fijnste vind ik het als het overdag tussen 16-24 graden is.
Daarboven wordt het me gauw te heet en benauwd.

Daarom ga ik graag naar gebieden als Bretagne en Normandie 
en landen als Ierland en Engeland.
Dit jaar hebben we een erg mooie rondreis door Zweden gemaakt.

We hebben er van genoten; er is daar zoveel moois te zien !!


Vanuit de haven bij Rostock (in Noord-Duitsland)
maakten we een overtocht naar Trellenborg in Zuid-Zweden.



Bij Ystad hielden we pauze in deze Konditorei 
waar de filmcrew van Wallander ook kwam, getuige de foto's aan de wand.


Onze tocht ging verder en bracht ons bij een landweg langs de Oostkust
alwaar een stenen cirkel was en de contouren een schip moesten voorstellen.


Deze prachtige heuvel was vlakbij, ook aan de kust.
Het veld was helemaal bedekt met klaprozen 
en deed ons denken aan een schilderij van Monet.
Schitterend !


Onderweg heerlijk gegeten in deze landelijke uitspanning.



In Karlskrona verbleven we 2 dagen en hadden mazzel:


Vlakbij ons hotelletje was een muziekavond met barbecue 
en we konden er gewoon bij voor een klein bedrag !
De heren maakten muziek en kenden diverse stijlen; 
allerlei bekende popsongs passeerden de revue 
en er waren ook een aantal Zweedse liederen.
Heel leuk om dit mee te maken !

Na enkele dagen reisden we weer verder en kwamen bij Kalmar,
een belangrijke stad in de Zweedse geschiedenis.


Het kasteel moest het achterland verdedigen tegen aanvallen van buitenaf.






Er was een prachtig geweven wandkleed met mooie details.







In een aparte grote zaal was een tentoonstelling 
van kleding uit de Renaissance
die van papier nagemaakt was. 
Inspiratie kwam van bestaande schilderijen.






Daarnaast was er een erg leuke tentoonstelling 
over de tekenares Lena Anderson, die zeer bekend is in Zweden.

Haar tekeningen worden o.a. gebruikt om aan kinderen het alfabet te leren.









Haar dochter stond model voor het meisje Linnea.




Met deze (niet te missen) boot maakten we de overtocht
 naar het grote eiland Gotland


Onze accomodatie lag op loopafstand van deze mooie westkust van het eiland.

Met gehuurde fietsen maakten we de tocht naar het mooie stadje Visby.







Het stadje is helemaal ommuurd door deze lange muur
 die nog steeds intact is.



De volgende dag maakten we de overtocht naar Faro












Het mooie aan Zweden vind ik dat er zo veel ruimte en natuur is.

Voor wie het leuk vindt, mijn volgende blog gaat ook over onze reis door Zweden, die mij langs een bijzondere en originele quilt voerde.





16 opmerkingen:

  1. Zweden prachtig he wij waren er vorig jaar en hebben ook zo genoten van het land de rust de kerkjes en nog veel meer. Jammer genoeg lukte het dit jaar niet. Wie weet gaan wij volgend jaar weer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend vakantieland, daar zou ik ook graag eens naar toe willen. Prachtige foto's!!!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan niet wachten tot je tweede blog! Genieten dit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige plaatjes deel je met ons.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zeg! Leuk om een kijkje in Zweden te krijgen zo.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's!!!
    Jullie hebben genoten hoor
    tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heerlijk land Zweden. We zijn er maar één keer geweest, maar we gaan zeker nog een keer terug. Jullie zijn ook op voor mij bekende plekken geweest. Helemaal weg ben ik van Trosa, het einde van de wereld. Daar zou ik wel willen wonen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Such a wonderful holiday. And at least for part of the time, you had marvelous weather. I was sorry to miss you when I came to Yvonne's Bee. I had such a nice visit with everyone there and also throughout the Netherlands. Happy summer to you.
    Marne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Patricia! Wij houden ook zo van Zwed3n (en Noorwegen en Denemarken ) leuk om jullie reis zo te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat leuk om bij jou Sashiko en Boro (uit Japan) en Kantha (uit India) technieken op een rijtje te zien liggen. Ben er al een tijdje in geïnteresseerd en nu zo voor mij maakt het mij erg nieuwsgierig dus... ik ga zoeken op je blog naar al je moois!
    Aan de foto's te zien heb je een fantastisch leuke vakantie gehad een blijvende leuke herinnering.
    Ja enorm jammer hè, het gaan sluiten van De Quilthoeve, dank je voor je reactie op mijn blog!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, vooral dat wandkleed in het kasteel. Indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is genieten. Leuk om de bekende en onbekende plekjes te zien. Mooie tentoonstellingen in Kalmar slot.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een kleurrijke vakantie. ... bedankt voor het meekijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...