Patricia

Patricia

zondag 10 december 2017

Nog over November ....

Sinds ik de laatste keer blogde is de tijd voorbij gevlogen.
Maar nu weer een poging om het bloggen weer op te pikken.

18 november heb ik in Den Bosch 
een leuke workshop gevolgd bij Wietske 
in haar quiltwinkel 'Bossche Quilts'.
De lesgeefster kon het ons allen goed uitleggen
en nu weet ik een goede manier
 om ook grotere cirkels mooi rond te krijgen en vast te naaien.
Dit is natuurlijk erg handig als ik de cirkels van mijn Kompasquilt 
moet vast maken aan de achtergrondstof.





Een week later was ik op vrijdag 23 november in Nieuwegein,
waar de laatste paar jaar een Beurs 
op het gebied van Handwerken en Quilten plaats vindt 
die steeds leuker wordt.


Natuurlijk ging ik weer even kijken bij quiltwinkel Marij waar 
heel veel mooie quilts waren.


Voor de liefhebbers van Yoko Saito:
Marij verkoopt de achtergrondstof 
van die prachtige applicatiequilt  uit de Quiltmania 117 !




Naar deze Home Sweet Home moest ik toch echt weer even kijken.
Met die bijzondere sobere Japanse stoffen is deze quilt zo mooi !!!
Bijna was ik hiervoor gezwicht, maar mijn geweten speelde op ...
Helaas, ik heb zo veel plannen en ideeen .... !
Eerst maar iets anders afmaken.


Bij Marij in de stand waren ook weer de patronen van Jeanneke.com te koop.



Erg  leuk, vind je ook niet ?


Daarna had ik geluk en kon bij Hanneke van quiltwinkel 'Vlijtig Liesje' terecht om enkele leuke ruitstoffen te kopen voor mijn Kompasquilt.




Verder was het ook weer erg leuk om bij 'Atelier Bep' te kijken ...




.... en hierboven kun je de foto's zien 
van de mooie ruitjes die Bep zoal verkoopt 
(enkele ruitstofjes mochten mee naar huis voor de Kompasquilt) 
...en haar andere mooie stoffen !







Bij Henriette van quiltwinkel  'Quilt at Home'
zag ik ook de prachtigste stoffen van een nieuwe Moda-serie ...
en vond ik eindelijk een zakje met gestampte walnoten 
om speldenkussens te maken.





En Bij Marcha van de Quilt Ster uit Kerckwerve 
kon ik slagen voor de 2 meter roomwitte stof die ik nog nodig had
 voor mijn Kompasquilt.




Het patroon en de leuke stoffen voor deze mooie quilt, Fox Village genaamd, 
zijn ook te koop bij Marcha. 
Ik vond dat de stoffen erg goed bij elkaar gekozen waren.


De Beurs in Nieuwegein vind ik echt een aanrader !


Daarna had ik ook nog een afspraak met een lieve vriendin, D.
Samen zijn we begonnen aan een zakjeskrans.




En intussen is hij af en staat hij erg gezellig bij de open haard.




Fijne avond, Patricia



9 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een buit Patricia, je bent goed geslaagd in Nieuwegein!En je hebt een prachtige cirkel gemaakt bij Wietske in den Bosch!
    Je zakjeskrans is zo mooi, ieder jaar neem ik me voor om die te maken voor Kerst, maar vergeet het of heb teveel omhanden ;)
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blog weer om te lezen. En mooie lapjes heb je kunnen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat was november voor jou een goede maand op quiltgebied!
    Mooie foto's ook van de beurs, en je hebt mooie stoffen gekocht. Benieuwd naar de toepassing daarvan!
    Hartelijke groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie krans Patricia, ik kreeg er jaren terug een van een vriendin en geniet er elk jaar weer van. Je hebt weer leuke en creatieve weken gehad. Goed besluit van het jaar en vast weer volop ideeën voor het nieuwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zag er mooi uit op de beurs en je bent goed geslaagd met de stoffen. leuke krans is het geworden, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The wreath idea is so cute!! Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuke beurs Nieuwegein, helaas kon ik er niet naartoe. Je bent goed geslaagd en de krans is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    ลาลีกา

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...