Patricia

Patricia

donderdag 4 januari 2018

Blok 5 en 6 van de Mariner's Compass Quilt


Allereerst wil ik iedereen nog
 een Mooi, Gelukkig en Gezond Nieuwjaar wensen !


Het bijzondere van deze quilt is 
dat ik nu op een heel andere manier mijn stofjes uitzoek.
Normaliter zou ik mijn mooiste stoffen uitzoeken
 en die bij elkaar voegen.
Nu lijkt dat mooie eigenlijk niet uit te maken
 en daardoor juist wordt deze quilt zo levendig.



Het 5e kompas is een stuk zachter van kleur.
Vermoedelijk is de rode ruitstof door daglicht een flink stuk vervaagd.
Maar ik vind het eigenlijk wel mooi zo 
en kies daarom zachte kleuren voor dit blok.





Nu is de bovenste rij met volledige cirkels klaar.




De 2e rij, 1e kompas wordt mijn 6e kompas.


De stoffen hiervoor komen uit 2 overhemden die ik 
hiervoor speciaal ben gaan uitzoeken bij de kringloopwinkel.





Verbazingwekkend hoeveel goede stof er in een overhemd zit !

En het is erg leuk om het op deze manier te doen;
immers, van origine werden er vaak stofresten 
of goede delen van versleten kleding hergebruikt in quilts.





Afgelopen dinsdag was het een heel leuke dag:
als cadeau voor de verjaardag van mijn zus had ik haar aangeboden
 om een workshop Sashiko te geven aan haar en 4 van haar vriendinnen.


Het was wel een beetje spannend 
hoe de dames het zouden vinden:
 immers, dit was een groep met geen enkele ervaring op handwerkgebied !
(natuurlijk bijna niet voor te stellen voor ons quiltsters )

Ik besloot daarom om het wat vrijer aan te pakken:
na een algemene uitleg 
konden de dames zelf  aan de slag 
en liet ik hen veel meer vrijheid in het ontwerp.

Het was heel leuk om in het verloop van de tijd
te zien hoe de inspiratie bij iedereen opbloeide 
en er geheel eigen ontwerpen kwamen !


Het mapje is te gebruiken om een bril of sieraden op te bergen.

Groetjes, Patricia




11 opmerkingen:

  1. Prachtig zijn al die kompassen en je workshop klinkt heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zijn je kompassen, en die workshop was vast weer heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn jouw kompassen mooi Patricia! En wat een leuk kado heb je jouw zus gegeven. Leuke resultaten ook zo te zien. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke manier om stofjes voor de kompassen uit te zoeken. De hemdenstofjes doen het erg goed in deze blokken. Super leuk project!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kompassen en de etuitjes van sashiko zien er geweldig uit!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Genieten van de stoffen die je kiest voor de kompassen. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je kompassen heel mooi, juist het gebruik van dit soort stoffen (niet altijd echte mooie of lieve) maken voor mij een quilt levendig en interessant. Een prachtig project. En enig die mapjes, vast een gezellige dag geweest en voor altijd een leuke herinnering. En wie weet...... vind iemand het zo leuk dat ze verder zal gaan met naald en draad?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes met het maken van deze mooie quilt. Mooi om te zien dat je met een ander stofje een heel ander kompas krijgt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I have always admired compass quilts. I truly like your version and appreciate your use of thrift fabrics.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen ...ik zie het zo voor me :o))
    De mooie kompassen met (bijzondere) lapjes en de kado workshop !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    หนังเกาหลี

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...