Patricia

Patricia

woensdag 21 februari 2018

Lezing over Broderie Perse door Hanneke (Vlijtig Liesje)

Onlangs heb ik een lezing in Rijpwetering bezocht
 van Hanneke Kwakkenbos over Broderie Perse.
Hanneke is quiltster en eigenaresse van quiltwinkel 'Vlijtig Liesje'
 (in Tienhoven, iets te noorden van  Utrecht)


Zoals de meesten wel zullen weten is dat 
het uitknippen van bloemen uit stof 
en die op een ondergrond vastnaaien.


Hanneke wist er veel meer over te vertellen
en in haar lezing kwamen allerlei tips langs 
over hoe dit te doen.
Heel interessant.

De techniek komt ook aan bod in deze quilt,
gemaakt naar het patroon dat Betty Prins
 naar het voorbeeld van een antieke quilt maakte.

Ik vond dat Hanneke de stoffen erg mooi gekozen had.




Vind je het ook niet prachtig ?




Gelukkig had Hanneke ook bakken met van die enige stofjes mee
en kon iedereen iets leuks vinden.

Altijd weer leuk om iets nieuws te leren !

Groetjes, Patricia


P.S.

'Bezige Bij Mirjam' heeft
 bij de verloting in mijn vorige blogje 
het mapje gewonnen.  

Wil je me aub via Messenger
 een Persoonlijk Bericht sturen met je adres ?


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat Mirjam heeft gewonnen!
    Gefeliciteerd Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was leuk je op deze ochtend bij Karen weer te eens te zien, was gezellig he? Informatief, zoals altijd uitstekend verzorgd en Hanneke had hele leuke stofjes bij zich, weer met wat vrolijke aankopen huiswaarts gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk en interessant lijkt me, zo'n lezing! En Mirjam, gefeliciteerd met je prijs, leuk dat jij hebt gewonnen! Patricia, leuk om zo'n prijsje uit te delen, voor mij ook eens tijd om iets bijzonders te gaan doen.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo net voor het slapen gaan las ik jouw blog nog. Heel leuk altijd. Ja, Hanneke heeft ook mooie lapjes en een leuke winkel op een prachtige plek in Tienhoven. En wat natuurlijk ook heel leuk is dat ik aan het eind van het blogje las, dat ik de gelukkige ben die jouw leuke naaldenmapje mag ontvangen. Ik zal je mijn adres sturen Patricia. Jammer voor jullie dames 😉, maar dank voor het feit dat jullie het leuk vinden dat ik degene ben die heeft gewonnen.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. very beautiful and so lovely work :) i like your good idea ,Thanks for the inspiration!

    หนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...