Patricia

Patricia

dinsdag 13 september 2016

Sashiko en Boro Workshop

Jullie kennen allemaal vast wel dit leuke naaldenmapje
waarin ik een workshop bij Meet&Make in Leiden geef.
Het is met de Sashiko-rijgtechniek gemaakt.
Ik vond het erg leuk om ook voor het komende jaar
 door Carla van Quiltblocks gevraagd te worden 
om hierin weer workshops te geven.
De eerste workshop is 24 septemeber a.s.
van 13.00 - 16.00 uur.


Voor de echte liefhebbers is er ook een Sashiko-cursus
van 4 lesmiddagen afgesproken,
nl.  op  zaterdag 15 en 29 oktober en 12 en 26 november,
steeds van 14.00 - 16.00 uur.
Hierin gaan we nader op de techniek in 
en geef ik de cursisten allerlei tips en trucs.

Ik heb er echt zin in !
Jullie hopelijk ook.

Wil je meer weten dan kun je voor info bij Meet&Make terecht,
nog sneller is een telefoontje naar 071-51.21.184 om je aan te melden.
Ook als vriendinnengroep voor een uitje kun je daar terecht voor de workshop.
we kunnen max. 6 mensen aan de tafel hebben.

De winkel is aan de Stille Rijn 13 in Leiden,
(2 huizen verder dan 'Logica', een Cafe Restaurant met een heerlijke biologische kaart !).
Schuin aan de overkant van het water staat ook het vroegere pand van de V&D.






Terwijl ik op zoek was naar leuke maakideetjes voor Sashiko werkstukken,
kwam ik ook dit enige en hippe etuitje tegen.
Het is gemaakt met de Boro techniek.
Als je al eenmaal Sashiko kent, is Boro ook helemaal niet moeilijk !


Ik ben maar een middag gaan rommelen met mijn stofjes ... 



Ik heb wat uitgeprobeerd met stofresten ..

... toen iets anders geprobeerd en weer afgekeurd ...




... en uiteindelijk kwam ik, 
omdat er oorspronkelijk ook vaak met indigokleurige lappen gewerkt werd
tot mijn keuze voor een aantal blauwe lapjes.






en kijk:
een origineel hoesje voor mijn paspoort !

Het is erg leuk om te maken en om weg te geven !

P.S.
Wie heeft er nog hippe cadeautjes nodig voor verjaardag, Sint of Kerst ?
Ik kan hier ook een workshop in geven !

Groetjes, Patricia






1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...