Patricia

Patricia

maandag 19 januari 2015

Nog nieuwe ideeen nodig ?

Op vakantie in de herfst van 2013 in 
New England (noordoosten van de VS) 
kwamen we langs het quiltmuseum in Lowell
en natuurlijk moest ik daar even naar binnen !



Beneden in de Museumwinkel hing dit leuke kinderquiltje.
ik vond het een leuk idee om de huisjes zo te laten 'dansen'.


Er was ook een tentoonstelling 'Cheddar Quilts'
met allemaal antieke quilts
waarbij de kleur cheddar centraal stond.
Dit is een soort oranjegele kleur.







Deze quilt vond ik leuk omdat er kleuren in gebruikt waren 
die ik  niet snel gebruik,
maar die toch hartstikke mooi geworden was. 
De kleuren licht-oranje en blauw matchen erg leuk, heb ik hier gezien.







Dit is een heel eenvoudig  patroon 
voor alle restjes stof die we nog hebben liggen !
Ik vind het leuk om te zien hoe de oranje-rode blokjes in de sashing
de quilt als geheel bij elkaar weten te brengen.












Er was ook deze schitterende wholecloth quilt 
die prachtig doorgequilt was.







En ROOD was het !
Maar kijk, een cheddar-kleurig blokje zat er ook telkens in !







Hierboven is een antieke kleurige crazy quilt te zien.









Helemaal ingenieus is dit centrale deel gemaakt !
Kijk hieronder maar even naar de gedetailleerde foto.















De Pinwheel-Quilt van hieronder 
liet ook weer een protest zien tegen de slavernij.
De sobere kleuren maakten er een mooi geheel van.






Op deze foto kun je de glans van het fluweel mooi zien...
en de effen tussenblokjes waren elk anders gequilt. ...


.... terwijl de rand een eenvoudige quiltwerk liet zien.




Erg vrolijk werd ik van deze enige sterrenquilt met een roodgeruite stof.








Maar de ALLERMOOISTE QUILT uit 1830 vond ik deze :










Wat een schitterend quiltwerk !
Echt helemaal MOOI  !




Zo, 
ik ga maar weer gauw aan mijn eigen quiltwerk verder !
Fijne dag, Patricia






15 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kunstwerken opgehangen aan een kleurthema. En wat voor een verschillende werken kun je maken binnen zo'n thema!
    Heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Dank voor al deze foto's, veel inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow! Jammer dat ik er zelf niet echt geweest ben als ik het zo zie. Maar wel een erg leuk verslag voor mij. Ik vind het sterretje met driehoekjesrandje echt super! Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige quilts laat je zien! Wat een inspiratie! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilts zijn dat. De quilt met rest verwerking is een heel mooi voorbeeld om van kleine stukjes iets mooi's te maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig museum he. Ik heb er deze zomer ook van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, ik heb mijn ogen uitgekeken op je fotogalerij van het Quilt Museum. Heel mooie quilts en dan gemaakt in een heel andere tijd. Toen was het meer een must, toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je post is een lust voor het oog, wat een mooie quilts allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie er zo weer een paar leuke tussen.....eerst maar snel verder voor ik aan nieuwe quilts ga denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een geweldige blogpost vind ik dit! Ik kan zo genieten van antieke quilts, en inderdaad... je krijgt er zelf zo veel ideeen van. De cheddar-kleur vind ik zelf ook prachtig en ik probeer hem zelf in bijna elke quilt, die ik maak, in meer of mindere mate te verwerken. Alleen best lastig, om de juiste kleur te vinden. En ik ben het helemaal met je eens, dat die laatste quilt de mooiste is!
    Bedankt voor het delen en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt, ik heb zitten genieten van de rondleiding! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja inspiratie genoeg! En weet je al welke je gaat oevoegena anje eigen collectie?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Really some lovely things there. I have not been there but heard about Lowell from quilt friends who have. It should be on my "must visit" list. Really very grand!
    Marne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige quilts en wat een geschiedenis hè?!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...