Patricia

Patricia

zondag 22 september 2019

Nieuwe sterren en een Workshop.



Het is al veel te lang geleden sinds ik 
hier op dit blog mijn verhaaltjes schreef....

Ik had namelijk Instagram ontdekt 
en was daar vooral te vinden.
Ik plaatste daar in de afgelopen maanden 
 regelmatig een foto met een korte tekst. 
Dat vond ik wel heel gemakkelijk 
en ik kreeg er ook veel leuke reacties.

Maar ik merk de laatste weken dat ik toch 
het 'gezellige' van een blog mis.
De verhaaltjes zijn dan iets langer,
en ik heb meer het gevoel dat ik even 'bij iemand thuis' ben.

Dus zal ik in de komende tijd ook weer hier
 wat vaker een blogverhaal plaatsen.

Zoals ik al in Maart schreef,
ben ik gevallen voor dit mooie sterpatroon.


Ik vind het enig om deze ster te maken. 
Het naaien met de hand is namelijk afwisselend genoeg 
om het leuk te maken.


Kleine stukjes, grote stukjes,
ik gebruik er mijn mooiste stoffen voor.


Vantevoren twijfelde ik of ik dit in Rood-Wit zou maken, 
maar ik was na het maken van mijn Mariner's Compass Quilt 
echt toe aan een quilt met zachte kleuren.

Het leuke van dit patroon is echter 
dat het ook heel goed in 2 kleuren te maken is.
Zoiets blijft ook nog steeds op mijn To Do-lijst staan..... 
Maar voorlopig ga ik door met het maken van Sterren 
in verschillende zachte kleuren.






En nu nog meer leuk nieuws:

Ik ben door Yvonne van de quiltwinkel 'Het Gooi' in Eemnes 
gevraagd om een workshop 'Sterren maken'  te geven.

Ik neem dan voor iedereen het patroon mee
en zal vertellen hoe ik de puntjes zo mooi krijg.

De Workshop is komende vrijdag in Eemnes,
 27 September van 10.30-15.30 uur 

Heb je zin om ook te komen, 
dan kun je het beste zelf contact met Yvonne opnemen.
Je kunt dan vrijdag je leukste stoffen meenemen
 en we gaan die dag een begin maken
met het naaien van dit blok.

Je hoeft er niet perse een quilt mee te maken.
Het blok is groot genoeg om er bv. een blokkenboek mee te maken
om al je losse patches mee te nemen naar een Bee .....

Misschien tot ziens, Patricia 












8 opmerkingen:

  1. Beautiful. I love the colors you have used in these blocks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig Patricia! Fijn om weer even bij je te kunnen buurten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Patricia! Veel plezier met het geven van de workshop vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je weer meer gaat bloggen. Je hebt gelijk er stappen veel mensen over op IG. Maar ik ben trouw aan de bloggers hoor. Kan helaas vrijdag niet. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je weer aan het bloggen bent geslagen. Ik lees je ook op Instagram hoor, maar bloggen vind ik heel anders, leuker ook! Veel plezier aanstaande vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om je hier ook weer te kunnen volgen.
    Instagram is gemakkelijk en snel maar daardoor ook te vluchtig naar mijn aanvoelen.
    Ik blijf het fijn vinden om bloggen. Je kan dan echt je verhaal kwijt en ik vind het heerlijk om regelmatig eens terug te gaan in de tijd via mijn blog.
    Daar zitten ondertussen zoveel herinneringen in opgeslagen. Voor mij een digitaal dagboek van onschatbare waarde!!
    Ik kan ook zo genieten van andere blogs. Er is zoveel creativiteit te zien en inspiratie te vinden op het www.
    Zoals jouw sterren. Werkelijk pareltjes zijn het!! Het is zo fijn om dit ganse proces te kunnen volgen hier en op IG!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige sterren.
    Mooie puntjes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi om de sterren zo bij elkaar te zien, mooi die zachte kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...