Patricia

Patricia

zaterdag 10 november 2012

INSPIRATIE voor Kerst

De afgelopen dagen heb ik weinig van me laten horen omdat ik druk bezig was met het maken van een kleine verrassing voor een aantal quiltvriendinnen.
Na een bezoekje aan 'Dille en K.mille', Xen.s, de H.ma, de A.tion en de markt ben ik woensdag begonnen.


In een van mijn Kerstboeken stond dit snoezige zakje afgebeeld.


Ik had bedacht dat er ook iets in moest zitten en zag toen 
in een winkel deze enige koekjesvormen.


Ook kwam ik deze schattige kleine lavendelgeurzakjes tegen.


Ik had toevallig nog deze kleine belletjes liggen.



En kocht ook nog deze witte kaarsen.


En deze geruite stof kwam ik op de markt tegen.


Ik maakte er kleine zakjes van.







Toen kwam het 2e deel van mijn geschenk.
Op de pc heb ik meerdere keren de woorden God Jul getypt, 
Scandinavisch voor 'Prettige Kerstdagen'. 
Ik heb de woorden in verschillende lettertypes neergezet.

Uit stevige witte katoenen stof die op linnen lijkt, heb ik een aantal harten geknipt en heb daarop de woorden met speciaal potlood geschreven.


En vervolgens ben ik ze met rood parelgaren gaan borduren.


Het is ook zo leuk om te maken !!

Groetjes, Patricia

9 opmerkingen:

  1. Hai Patricia, het was een topdag. Heel ergbgezellig en je bent een geweldige gastvrouw. Heel relaxed hebben we van elkaar kunnen genieten. Ik blog er later over. Ben ook zeer verguld met je geschenk. Zo leuk en zo lief. Ik geef het tot de Kerstboom staat een speciaal plekje in de huiskamer en daarna als geschenk onder de Kerstboom. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te maken maar ook heel leuk om dit geschenkje te krijgen. Nogmaals heel hartelijk dank voor je gastvrijheid en tot volgende maand! Goed weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een keer heel wat anders. Maar wat leuk, Patricia, zo leuk voor een cadeautje.
    Ik wens je een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je heerlijk gefreubeld! Dat zal wel heel dankbaar ontvangen zijn! Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk wat je aan het maken bent, goed idee!!!
    fijn weekend, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat was het gezellig vandaag bij je Patricia, bedankt voor de heerlijke dag! En het prachtige resultaat van al je gefreuebel staat hier voor me op tafel te pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Patricia, bij mIj is het al Ingebruik genomen. De kaars heeft gebrand, staat ook erg leuk in het tin, en je hart hangt al. Ik laat het zien op mijn blog. Bedankt voor je gastvrijheid, en tot in december.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Via het blog Juuds Quilt kom ik hier terecht.
    Wat leuke cadautjes maakte je, en bezorgde de dames een leuke dag. Heel gezellig zo.
    Je blog is mooi, en ik ga je volgen hoor.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een gezellige cadeauzakjes zie ik hier! Familie in Noorwegen, dus heel bekend, God Jul... De winding ways op mijn blog is een lopend project, ik ben er nog druk mee bezig. Mijn ww-blokken zijn 15 cm, en ik zit nu op 8x9 blokjes, nog lang niet groot genoeg! Er ligt al wel een heel stapeltje klaar om gepatched te worden, maar steeds kruipt er weer wat anders tussendoor! Leuk om je op mijn blog te zien, ik heb de jouwe toegevoegd aan mijn bloglijstje!
    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...