Patricia

Patricia

woensdag 17 juli 2013

Update Guute's quilt en bezoekje bij Petra Prins in Zutphen

Ik heb in de afgelopen week wat tijd kunnen besteden 
aan het maken van mijn volgende rand, de Vogelvlucht.


Zoals jullie kunnen zien heb ik er naast Rouenneries-stofjes
ook andere bijpassende kleuren aan toegevoegd.
Bij uitzondering heb ik er nu geen afwijkende kleur aan toegevoegd
omdat ik het patroon al wat druk vind.
Het leek me dan mooier om de kleuren wat dichter bij elkaar te houden
en het in zachtrode en beige tinten te houden.
Ook de achtergrondstof is lichtbeige 
met een iets donkerder beige patroontje er doorheen dansend.



Ik heb de bijpassende achterkantstof ook al een tijdje geleden gekocht, 
maar moest even checken hoeveel dat ook al weer was. 
De stof ligt dubbel en er is gelukkig nog ruimte 
om er nog een laatste rand omheen te maken.





En ja, de liefhebbers herkennen deze winkel vast meteen !
De winkel van Petra Prins in Zutphen !
Ik kon toevallig meerijden met een lieve quiltvriendin, Renee, 
wier werk ik al eerder heb laten zien.



Als je door de winkel loopt, weet je niet 
welk prachtige project je nu het liefste zou willen kiezen.
Er is zo veel mogelijk !





Deze mooie stofjes in een geweldige lichtblauwe kleur
(ik noem het zelf altijd 'Frans blauw')
lagen alvast gesneden klaar.


Renee en ik samen bij 
2 quilts die op onze lijst komen van 
'Prachtige Projecten voor Ooit !'


En deze quilt heeft ook mijn hart gestolen !
ik vond hem nl. erg leuk voor 1 van mijn zoons als hij dat zou willen.
Jullie snapten wel dat mijn hart erg klopte !
Zal ik wel/zal ik niet ?

Maar (grote zucht):
ik moet echt eerst een aantal projecten afmaken !!!
En dus moest ik hier in deze winkel 
wel even 'op mijn handen zitten'.



Deze sympathieke medewerkster kon ons gelukkig goed adviseren !

Fijne quiltavond !
Patricia


7 opmerkingen:

  1. Wat knap dat jij je hebt weten in te houden! Leuk dat je geute zo CER klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gute wordt mooi! Wat een heerlijk uitje naar Zutphen, je hebt vast weer veel inspiratie opgedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaloers, ik moet daar ook gauw heen. En Gerda was in de winkel. Altijd gezellig. Ben nu wel benieuwd wat je allemaal gekocht hebt want met lege handen thuis komen dat kan toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je quilt wordt mooi!
    En heerlijk zo'n dagje uit. Zulke winkels moeten snoepwinkeltjes voor je zijn.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja... het was leuk vandaag bij Petra in de winkel! Jammer dat je net weg was... Heb je een pb gestuurd op facebook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was heel gezellig je te ontmoeten...de post heb ik doorgegeven en de foto komt er snel aan!!
    Hele fijne dag
    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je Guute wordt erg mooi, prachtige kleuren. En het bezoekje aan de winkel van Petra Prins is altijd geweldig, je weet dan gewoon niet wat je allemaal wilt. Zoveel mooie stofjes, boeken en quilts zie je daar!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...