Patricia

Patricia

dinsdag 4 februari 2014

Gevonden: Poppenwiegje en borduurpatroon !


Beste allemaal,

Nee, ik ben niet kinds aan het worden. 

Toen ik vandaag dit poppenwiegje in een kringloopcentrum zag 
kwamen er onmiddellijk herinneringen bij mij op.
Op de kleuterschool waar ik als 4-jarige naar toe ging,
was namelijk een bijna identiek wiegje in de 'poppenhoek'.
Destijds vond ik het het mooiste poppenwiegje dat ik ooit gezien had.
Het had ook net zo'n mooi 'hemeltje' dat bijna helemaal rond liep.
Ik wilde er altijd het liefst de hele dag mee spelen, 
maar helaas, ik was natuurlijk de enige niet.


Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen 
om het wiegje nu te laten staan.
Het was gelukkig heel goedkoop, dus heb ik het gekocht.

Er moet van alles aan gedaan worden,
maar daar heb ik nou wel zin in !
Nu ga ik eerst heerlijk bedenken 
over hoe ik het zal gaan opknappen.

Zal ik het hemeltje met witte stof maken
of juist met een gekleurd lapje ?
De originele stof is helemaal verschoten op een aantal plekken,
maar was oorspronkelijk een gezellig rood-wit ruitje.

Natuurlijk komt er ook een patchworkdekentje in !
Hebben jullie misschien nog leuke ideeen ?




En het afgelopen weekend bracht me nog meer geluk.
Eveline uit Amsterdam liet me weten 
dat ze het patroon van dit mooie borduurwerk nog had liggen.
Weten jullie nog dat ik er op 15 januari een blogje aan had gewijd ?



Ze had het al die jaren bewaard, maar er nooit iets mee gedaan.
Toevallig had ze een aantal weken eerder haar kast opgeruimd 
en was het daarbij tegengekomen.
Afgelopen weekend las ze enkele blogjes van mij en zag toen mijn oproep.
Spontaan liet ze me weten dat ik het mocht hebben.
Eveline, als je dit leest, ik wil je nogmaals van harte bedanken !
Ik denk dat ik dit als zomerhandwerkje mee op vakantie ga nemen.

Hartelijke groet, Patricia



11 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige vondsten allemaal. Ja, dat poppenwiegje, zoiets herinner ik me ook nog, alleen speelde ik altijd in de andere hoek, bij de blokken en autootjes. Had zelf ook alleen maar jongens speelgoed (1 pop waar ik niet naar omkeek), auto's (Dinky Toys), garage, klappertjespistool ... het meisjes speelgoed kwam pas met de Barbies. Toch brengt dit wiegje inderdaad herinneringen van een hele gezellige kleuterschool , die was er toen nog. Wat super dat je deze gevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een poppenwieg! is dit een stille hint voor je jongens? Ik zou er broodnuchter langs zijn gelopen, maar ben nu wel reuze benieuwd hoe je de wieg gaat opknappen, welke dekentjes ervoor gemaakt worden en...... wat je er DAN mee gaat doen. Oh ho dat klinkt wel een practisch van mij. Super dat je borduurpatroon gevonden / gekregen hebt. Het heeft dan ook zo moeten zijn. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik zou er ook voor gevallen zijn..... Mijn gedachten gaan naar zon rietenwandelwagentje te gek.
    Wat hebben wij mannen moeders toch:) heel leuk. En oh wat is internet toch leuk. Heb je toch het patroon niet te geloven. Succes met denken over het inrichten van je wiegje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig dat iemand dat patroon nog had. Internet is ook overal goed voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een prachtig poppenwiegje!
    Leuk om haar naar je eigen idee op te knappen.
    En wat ontzettend leuk dat je toch nog je patroon hebt gekregen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bof Patricia dat je het patroon hebt gevonden. En wat een schattig wiegje. Misschien vindt je wel een stofje dat lijkt op je herinnering van vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi borduurpatroon, en ja, zo'n wiegje zou ik geloof ik ook niet laten staan, leuyk om jou te hebben ontmoet vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een schattig wiegje, je kan al je fantasie hier op los laten..leuk je ontmoet te hebben vandaag..waar zo'n dag al niet goed voor is....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig, dat het borduurpatroon voor je gevonden is! En ook geweldig is dat schattige poppenwiegje.
    Groot gelijk, dat je het niet kon laten staan, dan kun je er nu een mooi hemeltje en lieve patchwork-quiltjes voor maken.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh wat een schattig wiegje zeg!
    Ik kan me voorstellen dat je dat niet kon laten staan :-)
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...