Patricia

Patricia

dinsdag 7 oktober 2014

2 Bee's en de Handwerkbeurs in Rijswijk

In de afgelopen weken waren er weer de  2 Bee's waar ik op zit.

Op de Bee bij mij thuis 
kon Anja laten zien hoe ver ze met haar Dear Jane was.
Ze heeft als achtergrondstof een beige stof gekozen en 
ik was onder de indruk van hoe mooi dat samenging 
met de rode en roze tinten van de gekozen stofjes.

Anja maakt ook (met de naaimachine) deze mooie bekertjesquilt.
Het roze en blauw is ook erg leuk bij elkaar.



Op de Divine Nine-Bee kon Hilde 
het begin van haar Jacobs Ladder laten zien ...



... en Marielle is al heel ver met haar quilt met herfstbladeren.



Ze heeft stoffen voor de bladeren kunnen vinden waarin je 
als het ware de verkleuring van een echt herfstblad kunt zien.


En Yvonne heeft deze leuke quilt gemaakt 
met een heerlijk zachte achterkantstof.
Volgens mij wordt dit haar favoriete quilt  op de bank 
om op koude dagen onder te kruipen !



Afgelopen vrijdag 3 oktober ben ik samen met 2 quiltvriendinnen
naar de Handwerkbeurs in Rijswijk geweest.
Ik was helaas mijn fototoestel vergeten en maakte foto's met mijn gsm.
Helaas was de kwaliteit van die foto's zo slecht 
dat ik er de kraampjes te kort mee zou doen.

Daarom alleen enkele vermeldingen:
-  'Atelier Poppejans' had voor de seizoenstafel 
heel erg mooie herfst en winterpopjes,
die allemaal mogen komen logeren ! 
-  Marja de Haan van Trollenwol had schitterende wol en patronen
voor o.a. een zeer mooie stola met een Fair Isle-motief.
-  Quiltwinkel Marij uit Beek had weer van die prachtige Japanse stoffen mee en de eigenaresse liet me heel mooie ingetogen kleuren zien die nu ook steeds meer in Japan gemaakt worden (op aanvraag vanuit Europa).
-  Bordurama had hele mooie handwerkstoffen en -linnen in zachte kleuren.



Bij Quiltkompas kwam ik deze mooie stofjes 
met een geprinte opdruk van linnen tegen en 
bij Simone van Soed Idee dit heerlijke Kerstboek 


... met o.a. dit leuke geborduurde paartje.



Ook kocht ik bij  Veltrop  dit Kalk spons-kussen.
Je kunt hiermee heel handig 1 keer over het sjabloon gaan
waarna je op de gekleurde stof de afdruk ziet.



Verder ben ik benieuwd naar dit nieuwe lineaal
dat heel handig zou zijn bij het werken met 2 driehoekjes 
die je net aan elkaar genaaid hebt.
Ik ben benieuwd en zal het nog wel laten weten 
als het echt handig is. 



Kortom:
Het was een leerzame dag !
groetjes, Patricia






5 opmerkingen:

  1. Mooie dingen maken jullie op de bee. Dat kalk kussen ziet er handig uit, ben benieuwd wat je er zelf van vindt. Dat driehoeken liniaal ken ik nog niet. Zal het effe moeten googelen.
    Fijne dag.
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van de foto's Patricia maar de gezelligheid was er vast niet minder om!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie projecten van je Bee-vriendinnen... Die herfstbladeren, schitterend! Ook de DJ is erg mooi, de kleuren en de achtergrond passen heel goed samen. En zo te zien was de beurs erg inspirerend en heb je mooie vondsten gedaan. Groetjes, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie projecten allemaal en wat leuk dat je naar de beurs geweest bent, ik had er helaas de tijd niet voor. Succes met je nieuwe block lock ruler!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...