Patricia

Patricia

zaterdag 19 september 2015

Mijn Sashikoblokken 1-8


Nu ik die Sashiko workshop in Leiden ga geven,
ben ik ook mijn Quiltkast weer ingedoken
om alles wat ik op dit gebied heb weer eens goed te bekijken.
Allereerst kwamen er een aantal blokken tevoorschijn
die ik een aantal jaar geleden gemaakt heb.

'Bloesem'


'
'Schors van de pijnboom', 
een symbool van doorzettingsvermogen en geluk.


'Bamboe'

'Kersenbloesem'



 '7 Schatten'


'Brokaatzijdepatroon"


Het patroon hierboven heeft verschillende namen gekregen:
'Golven', maar ook 'Facetten van een diamant'.


'Verbonden zeshoeken'

Ik moet eens goed gaan nadenken wat ik er nu mee ga doen.
Het lijkt me erg leuk om eind oktober iets te hebben 
dat ik kan laten zien als idee voor de cursisten.

Groetjes, Patricia

P.S. Mijn Dear Jane puntjes gaan nog langzaam vooruit.
Ik heb nu 2 taartpunten af.





9 opmerkingen:

  1. Wat zijn de sashiko blokken prachtig! Alvast veel succes en plezier met de voorbereidingen van je workshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, succes met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful blocks. I love sashiko on the indigo fabric.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi Patricia. Zonde om in de kast te laten liggen. Het moest waarschijnlijk zo zijn dat je cursus gaat geven en deze blokken weer te voorschijn komen.......ze willen vast een quilt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh your Sashiko blocks are lovely. Yes, you will need to find a wonderful way to display them or combine them into something special. I am impressed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, je Sashiko-blokken!!! Echt heel erg mooi gemaakt. Kun je ze niet samenvoegen tot een quiltje?
    Zou zonde zijn, om ze zo in de kast te laten liggen.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een erg mooie blokken zijn dit en wat leuk dat je les gaat geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie blokken, moet je echt wat van maken hoor..........................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...