Patricia

Patricia

zondag 15 november 2015

Mijn Japanse tasje (2): Klaar !

Beste allemaal,

Er is weer veel gebeurd sinds ik bijna 2 weken geleden schreef.
Ik heb mijn Japanse tasje afgemaakt, 
ben op Quiltmidweek geweest,
heb een workshop bij Atelier Bep gevolgd
 en leuke stoffen en patronen gekocht,
en heb nog nieuws over een workshop Sashiko 
en een Beginnerscursus Sashiko die ik in Leiden ga geven.

Maar we gaan vandaag maar gewoon beginnen
 met hoe ik het Japanse buideltje afgewerkt heb.



Ik had in mijn vorige Blogbericht laten zien 
hoe ik een stevige quiltdraad door de onderkant had geregen
 en deze aangetrokken en goed vastgezet had.





Vervolgens heb ik een cirkel gemaakt 
en deze zo mooi mogelijk geappliceerd.



Aan de bovenkand van het buideltje zijn de plooitjes
 heel precies naar de andere kant gevouwen en vastgezet.



Daarna heb ik een binnentasje gemaakt 
met een grappige stof waarop visjes lijken te zwemmen.



Met een effen bijpassend stofje heb ik het bovenrandje afgewerkt 
en er leren veters doorgeregen.


Ik ben blij dat het gelukt is !

Mijn vraag aan jullie:
hebben jullie ook leuke tasjes gemaakt 
om je handwerkspulletjes mee te nemen ?

Hartelijke groet, Patricia






1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...