Patricia

Patricia

donderdag 24 augustus 2017

Bijna is de top van mijn 'Antieke van Guute' klaar

Al een hele tijd geleden aan begonnen,
deze 'Antieke Quilt van Guute',
 een medaillonquilt naar oud-engels voorbeeld,
maar hij bleef als UFO maar in de kast liggen. 


Eerst miste ik nog de stof om de 4e rode rand te maken
en tegen de tijd dat ik die eindelijk gevonden had,
was ik al aan een ander project begonnen.


Maar nu heb ik hem eindelijk weer tevoorschijn gehaald 
en heb ik de laatste rode rand er aan vastgenaaid.
In het patroon komen er nog ca. 1 a 2 randen bij 
maar ik vind hem dan toch te groot worden voor op de bank.




De achterkant heb ik van bijpassende stof kunnen maken.
Maar het is nog goed meten voordat ik er in slaag 
om het patroon mooi te laten doorlopen.



Hoewel ik aanvankelijk bedacht had 
om het middenstuk niet te vol te willen hebben,
ben ik nu toch van mening veranderd.



Achteraf gezien vind ik de beige achtergrondstof 
namelijk iets minder mooi 
en nu komt hij toch erg naar voren.

Snel heb ik nog wat van de lapjes uitgezocht
en maak er iets kleinere sterretjes bij.






Nu maar hopen dat het me lukt om ze er nog mooi 
in het midden bij te appliceren.


 Ik wilde ook nog een keer bij het 'Quilterspalet' in Den Haag langs
en zag daar ook weer allerlei leuks !










Ik maak altijd graag foto's in elke winkel waar ik kom 
omdat het me helpt om te onthouden wat ik waar gezien heb.
(en natuurlijk vraag ik ook altijd om toestemming 
om deze foto's te mogen plaatsen op mijn blog !)


Ik vind deze nieuwe stoffenserie ook erg mooi en 
begin al opnieuw te fantaseren over een nieuw project ... !
Maar ik roep mezelf al snel tot de orde
met denken aan mijn huidige UFO's....
Maar MOOI zijn deze stoffen wel !!










Heerlijk, deze winkel.
Ik kom hier graag nog eens terug !

Fijne avond, Patricia

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk, he, ufo's afmaken. Wordt vast leuk met die kleine sterretjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoe het gaat worden.
    Grote verleiding, zo'n winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Antieke ik vind hem nog steeds erg mooi heb hem zelf ook gemaakt en geniet ervan als hij op ons bed ligt. Wat een leuke winkel en wat hebben ze daar prachtige stofjes en voorbeelden. Kan mij voor stellen dat je genoten hebt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je de inspiratie weer hebt gevonden! Wordt vast mooi met die kleine sterretjes. En wat een mooie quilts hangen er in die winkel.....moet tot mijn schaamte bekennen dat ik er nog nooit ben geweest......moet ik toch eens doen geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. T quilterspalet is echt leuk! En genoeg om naar te kijken! Leuk dat er extra sterren in je guute komen, dat vind ik zelf ook mooier .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je "antieke" wordt inderdaad veel te mooi om in de kast te laten liggen, en je keuze voor de extra sterretjes vind ik echt goed gekozen, en dat kan hij zeker wel hebben. Nu snel afmaken; succes ermee!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...