Patricia

Patricia

zondag 31 maart 2013

Er op uit in Edinburgh

Gelukkig heb ik de afgelopen dagen ook tijd gehad om er even op uit te gaan. Ik ben naar Princes Street gegaan, een grote winkelstraat met winkels als Marks&Spencers, House of Fraser, Primark en de boekenwinkel Waterhouse. In deze zaak hebben ze ook een cafe en er staan stoelen bij de boekenkasten zodat je rustig kunt zitten en de boeken goed kunt bekijken voordat je besluit ze te kopen.




Het allerleukste is dat ze er ook een grote kast hebben met boeken op het gebied van quilten, haken, breien, naaien. Daar ben ik natuurlijk even goed gaan kijken. Helaas, de leukste boeken had ik al !
Maar zo'n boekenwinkel is altijd aan te raden.








Buiten waren er weer mooie gebouwen te zien.








Vanaf donderdag was mijn man er ook en we zijn naar het mooie National Museum of Scotland geweest.
In dit museum komt heel veel uit de Schotse geschiedenis aan bod.




Als je er ooit naar toe wil gaan, zou ik er toch wel een dag voor uittrekken. Dan heb je ook de tijd om allerlei teksten (die er overal bij stonden) goed te lezen.




Hierboven is een tombe voor Mary, de Schotse koningin, nicht van Elizabeth I van Engeland.








Deze 2 zinnen drukken het belang van vrijheid voor het Schotse volk uit.




Ook was er in het museum een zaal met woonstijlen van ca.1850 - 2000.




Hierboven een prachtige Art Nouveau-kast met bloemmotieven




En aan de zijkant hingen mooie borden.




Ernaast was een stijlkamer met een kast van Mackintosh, een architect die ook bekend is geworden door zijn meubelontwerpen.




Ook dit paneel paste in zijn stijl.




Deze theepot past in de Art Deco-stijl.




Helaas ben ik vergeten welke stijl dit ook al weer was, maar ik ....




.. vond het er allemaal wel bijzonder uitzien.
Grappig dat er ongeveer elke 15 jaar weer een andere woonstijl was.
Ik ben benieuwd hoe wij er allemaal over 20 jaar bij zitten en hoe we dan terug kijken naar onze huidige woonstijl.
Hartelijke groet, Patricia

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je ook even voor jezelf op pad kon en mooiedingen kon bekijken. Beterschap voor je zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn voor je dat Wilfried ook naar Schotland is gekomen.
    Met Matthijs nu alles goed?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Patricia,
    Ik begrijp dat je door ziekte van je zoon naar Engeland bent gegaan. Ik wens hem veel beterschap en jullie sterkte en voor de tijd die je zelf door kunt brengen ook veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke trips heb je gemaakt, ik was er vorig jaar maar veel te kort om al dat moois te gaan bekijken, misschien binnenkort een keertje terug! Geniet maar van al deze pracht en maak maar veel foto's! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er even uit geweest, maar merk nu dat je in Engeland bent vanwege de ziekte van je zoon.
    Ik wens hem veel beterschap en wens jullie ook daarbij nog een beetje vakantie gevoel dat je wat van de omgeving kunt proeven.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...