Patricia

Patricia

zondag 29 september 2013

Op weg naar Bar Harbor.

Vanuit Montréal reden we woensdag de ca. 550 km. 
over allerlei landwegen, dwars door de staat Maine.
Het was bewolkt maar het bleef gelukkig droog.


Onderweg zagen we heel veel houten huizen.
Sommige huizen zijn zo mooi dat je er zó zou willen wonen. Andere huizen staan er verveloos bij en sommige zijn zelfs aan het scheefzakken.
Al met al is het vast veel werk om een houten huis in deze streek te onderhouden. Iemand vertelde me een keer dat als je hier woont, je eigenlijk elk jaar in de zomer je hele huis moet verven.
Bij aardig wat huizen hangt de Amerikaanse vlag uit en 
dat staat ook wel gezellig.




Gaandeweg zagen we ook meer herfstkleuren in de bomen komen.



En natuurlijk waren er ook op allerlei plekken pompoenen te koop.




In dit dorpje klaarde de lucht wat op en kon ik nog een paar mooie foto's maken.


Soms krijg je het gevoel dat je midden in een Amerikaanse film zit !
En wat denken jullie van het onderstaande plaatje ?
Wie zou daar nu in rijden ?


Het was een oude Ford, die het nog uitstekend deed !

Tot morgen ! Patricia

7 opmerkingen:

  1. Mooi al die witte huizen. Is het weer nog een beetje redelijk of wordt het ook kouder net als hier.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om een stukje meegereden te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al moet je ze elk jaar schilderen, ik vind ze schitterend, die houten huizen! En wat een mooie natuur
    daar, dat is vooral in de herfst geweldig genieten! Nog heel veel plezier met het vervolg van jullie indrukwekkende reis!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om daar ook het begin van de herfst mee te maken.
    Je ziet mooie dingen Patricia. Ik vind de huizen prachtig.
    Misschien is het rijtuigje van een Amish?
    Nog veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is Maine toch mooi he? Geen spectaculaire bergen en natuurparken maar het heeft iets ruigs en lieflijks tegelijk. In zo'n houten huis wonen en de hele dag quilten......zomers buiten op de veranda en 's winters binnen. Laten we de mannen het huis schilderen zodat ze zich niet vervelen...... Heerlijk dat jullie zo genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige trip ben je aan het maken, puur genieten! Ik geniet graag mee met je foto's! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je reactie op mijn Charleston post, Patricia! Jullie maken ook een hele gave reis, deze richting zou ik ook nog heel graag een keer op gaan. Amerika/Canada is zo mooi, ik ben bang dat ik na één reis al een beetje verslaafd ben geraakt aan dit prachtige land. Door het lezen van je posten begint het alweer te kriebelen ;-).

    Tijdens de Indian Summer is de natuur ook prachtig met al haar herfstkleuren, een mooie tijd om het land te bezoeken. Ik wens je nog een hele fijne vakantie, geniet er van!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...