Patricia

Patricia

donderdag 5 september 2013

Sweetheart Houses + Quiltwinkel in Lisse

Het is altijd fijn als je tussendoor aan iets anders kunt werken en 
daarom ben ik ook nog bezig met de Sweetheart Houses Quilt.


Het 3e parasolletje is nu ook af.


Nu moet ik alleen nog alles aan elkaar naaien en 
dan is mijn 2e blok ook weer helemaal af.


Ik ben nu wel al begonnen met het omzomen van alle randjes 
van de applicaties van het 3e blok.
Het moet uiteindelijk zo worden als op de onderstaande foto.



Wie nu ook in een schattig huisje in Lisse zit, 
is Jacqueline met haar winkel Samsara.


Ik heb er heerlijk in kunnen rondkijken en 
heb 3 mooie blauwe stofjes gekocht om te aaien.




En als verrassing had Jacqueline nog 
een klein leuk pakketje met een paar stofjes erin. Lief, he ?


Hebben jullie dat nu ook  ?
Als er een film komt waarin er een quilt voorkomt 
ga ik altijd rechtop zitten en probeer het patroon te ontdekken.


Afgelopen maandag was de film 'The Proposal' op tv
en er komt een PRACHTIGE QUILT in voor.
Gelukkig kon ik het beeld van de tv een paar keer stilzetten
en kon er enkele foto's van maken.


De quilt heet in de film 'the Babymaker' en 
wordt door de oma van het gezin steeds aan de hoofdrolspelers gegeven, 
met een duidelijke bedoeling ! (Hihi)


Wat een Beauty !
Die zou ik nu echt graag een keer helemaal willen zien !
Het patroon lijkt op het Pineapplepatroon. 
Ik vind dat de quilt door het speelse gebruik van de stofjes
heel erg mooi is geworden.


Deze quilt wil ik ook echt graag een keer maken !
(als ik minder Ufo's heb).
Ik moet alleen op zoek gaan naar een beschrijving.



Gisteren tracteerde ik onze Woensdagmiddag-Bee 

op een zelfgemaakte Kwarktaart.
Zien jullie dat de doorgesneden aardbeitjes op hartjes lijken ?


Iedereen nog een fijne middag gewenst !
groetjes, Patricia









12 opmerkingen:

  1. De babymaker, ook ik was er helemaal verliefd erop. Wat goed dat je er foto's van hebt weten te maken. Staat ook op mijn wensenlijst!........ Fijn weekend alvast

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ik ga dan ook altijd rechtop zitten als ik een quilt voorbij zie komen. Leuke parasolletjes!

    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die sweet haert blokjes. En je taart ziet er HEERLIJK uit. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat heb ik ook en iedere keer zie ik wel een quilt aan de wand of op een bed of bank en zelfs DP wijst mij erop! Laatst was er een moord gepleegd in een serie en een quilt zat onder het nepbloed, vreselijk! Grijns!
    Mmm ziet er smakelijk uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk die sweetheart houses!!! En wat knap dat je een foto hebt kunnen maken van die babymaker quilt! Ik denk ook dat het een pineapple is.
    Fijne avond, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een leuk tussendoortje, het huisjesquilt.
    En ik hoop dat je een goed patroon vindt van de babymaker.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja leuk..ik dacht eerst dat er hartjes op de taart lagen..toen pas zag ik dat het aardbeien waren! Wat een heerlijke film ook hé! En idd een mooie quilt...de babymaker ;) En een quiltwinkel in Lisse! Ik quilt niet maar ik vind het toch altijd zo leuk om in zo'n winkel rond te struinen en ik neem dan ook altijd wel weer iets mee ;) Lekker in de buurt, een vriendin woont daar! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dat ken ik met die quilts op tv. Heb ik ook in de bios, dan wordt het lastig...:-) ! Is volgens mij idd een pineapple patroon met rechte randen er langs. Bijzonder door het stofgebruik vooral die zwart-witte strepenstoffen. Dat wordt nog spannend om die te gebruiken. Die Sweethart Houses Quilt is schattig, net als het winkeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm....ziet er goed uit die kwarktaart! Binnenkort ga ik ook eens een kijkje nemen in Lisse!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, wat een leuke blog! Mmmm taart yummie!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Patricia, ik woon in Den Haag dus dat is redelijk in de buurt. Leiden kom ik ook graag! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi, thank you for your interest in my blog. I tried to make one block of the quilt (pineapple), but I didn't have the right colours. I thinkg it really really all depends on the colours of the "babymaker quilt". Let me know if you ever try it.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...