Patricia

Patricia

woensdag 6 april 2016

Les in Sterretjes maken op een snelle manier.

Beste allemaal,

2 jaar geleden heb ik dit sterrenquiltje gemaakt 
voor het poppenwiegje dat ik helemaal opgeknapt had.
(zie ook de foto's die ik in de linkerkolom heb staan
en de blogs hierover bij de 'labels' in de rechterkolom.)




Nu hadden we het 2 weken geleden 
met de leden van mijn Woensdagmiddagbee erover
hoe je nu het snelst hexagonnen en sterren kon naaien.

Onze Ster-quiltster Renee 
(die al heeeeel veel quilts gemaakt heeft !)
was gelukkig bereid om ons vanmiddag 
het een en ander uit te leggen.


Zij had voor ons de benodigde materialen en informatie meegebracht
en heeft het ons allemaal vanaf het begin goed uitgelegd.


Natuurlijk gingen we allemaal meteen aan de slag
(onder het genot van allerlei lekkers).






Halverwege hebben we aan de hand van deze 2 voorbeelden 
besproken hoe je de sterren later zou kunnen verwerken.

Gelukkig had ik zelf nog  bovenstaande sterretjes 
(een  probeersel van mij) in een doosje liggen.





              Renee had ook 2 geweldige boeken op dit gebied meegenomen.






In het boek hierboven stonden duidelijke uitwerkingen
van o.a. sterren.










Uiteindelijk konden we allemaal trots zijn op het resultaat !




We mochten vanmiddag ook een stoere quilt bewonderen 
die Renee voor haar kleinzoon gemaakt heeft.





Ik was vorige maand nog erg blij met de randenstof 
die ik via FB van iemand kon overnemen.
Jaren geleden heb ik nl. een aantal stoffen gespaard 
van de stoffenserie 'Park Avenue' van Moda.
En deze randstof past er precies bij !



En deze 2 leuke boeken kon ik overnemen van Wilma.


Ik kijk er graag in.

Hebben jullie nog leuke boeken 
die jullie aanraders vinden ?

Hartelijke groet, Patricia




8 opmerkingen:

  1. Leuk de sterretjes...en de stofjes zijn prachtig bij de randstof, benieuwd wat het gaat worden. Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je sterren quilt. ik moet nog verder met mijn sterren quilt, maar eerst wil ik de quilt voor mijn kleindochter af gaan maken.
    Leuke boeken en een prachtige randstof heb je over kunnen nemen.
    Echt een aanwinst!

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jullie et elkaar die sterren hebben gemaakt. Deed je dat met freezerpapier? Ze zien er strak uit. Leuke boeken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk sterretjes. Heb - behalve tijdens een paar workshops van Sue Daley - nog nooit een epp project gedaan en ik vind het er zo leuk uitzien. Maar ja.... tijd....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je kunt inderdaad zulke leuke projecten maken met sterretjes, zoals natuurlijk jouw quiltje ook laat zien! Heb voor het eerst ge-EPP-t tijdens de mysterie van Di Ford, en het gaat super makkelijk. Mooie randenstofje heb je erbij, en enige boeken! Mijn favoriete boeken? Alles van Elly Sienkiewicz en uiteraard Primarily Quilts van Di Ford.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi die uitleg over de hexagon en sterretjes quilt. Wat een mooie randstof heb je gescoord, hij past er erg goed bij. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die Park Avenue stoffen met die mooie rand. Zie ik daar een nieuwe stereequilt aankomen? Op deze manier krijg je wel mooie strakke puntjes volgens mij. Boeken.....ja....maar ik wil er niet teveel in kijken, eerst wat oude tops af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi sterrenquiltje heb je indertijd gemaakt! De paper piecemanier werkt inderdaad fijn, mooie puntjes en het past altijd.
    In het boek staan ook prachtige patronen. Als je zoiets ziet, dan beginnen er direct ideeen te borrelen, maar tijd om het allemaal te maken.... zucht...
    Die randstof heb ik ook liggen :o) Ik wil er ooit nog eens een quilt met 8-puntige sterren van gaan maken. Heb dat ooit al eens gedaan met randstof en het is geweldig dat je met dezelfde stof allemaal verschillende sterren kunt maken. Ik ben benieuwd wat jij gaat maken van de stoffenserie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...