Patricia

Patricia

vrijdag 29 april 2016

Leuk panel voor een kleuterquilt

Een maand geleden kwam ik dit enige panel tegen 
bij Carla van Quiltblocks, 
(haar net gestarte quiltwinkel
bij Meet & Make in Leiden).
Ik wilde het panel gelijk mee naar huis nemen !





Ik moest nl. meteen denken aan 
een klein jongetje van 3 jaar in mijn vriendenkring
voor wie dit erg leuk als quilt zou zijn !

Thuis maar meteen mijn kast ingedoken 
en ja,
wie wat bewaart, die heeft wat !
Tadaa !


Een stapel leuke stofjes die er qua kleur helemaal bij passen !



Van Carla had ik ook een patroon meegekregen.


en een aanduiding van de stofkleuren.


Sommige kleuren klopten wel met wat ik had,
maar ik heb er ook wat bijgelegd wat ik er goed bij vond passen.



Allereerst maar de blokken gesneden ...



... en op kleur gelegd om te zien hoeveel ik van alles had.




Toen weer zo goed als mogelijk 
de plaatjes door elkaar gelegd.




Enkele dagen later maar eens wat randjes erbij gesneden ..




en vandaag alles even uitgelegd.





Ja, zo wordt het wel wat !





Vinden jullie ze ook niet vreselijk grappig ?

De ontwerpster van deze stof is Anni Downs van Hatched and Patched.

Er is ook een erg leuk boek van haar met hele leuke quiltideeen voor jongens,
van klein tot (redelijk) groot.



Omdat ik 2 plaatjes te kort kom 
heb ik besloten om er 2 te appliceren.



Het tekeningetje van het kasteel 
komt uit het boek
hoewel ik het wel even moest verkleinen 
tot een grootte van ca. 3,5 bij 3,5 inch.
(ca. 10 x 10 cm)


... en dit is het eerste begin !

Fijn weekend !

Hartelijke groet, Patricia


10 opmerkingen:

  1. Oh, wat ontzettend leuk Patricia, ik wil ook zo'n panel! Ga gelijk kijken of ze nog heeft! Via internet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mocht het niet lukken kun je me bereiken via mijn Facebook. Zoek naar Patricia Kockelkoren.

      Verwijderen
  2. Leuke plaatjes voor een quilt. Daar zal hij heel erg blij mee zijn en vrolijk van worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei leuk die Hatched & Patched patronen. Heb de jongens quilt van het kasteeltje gemaakt voor onze zoon, en de engeltjesquilt voor onze dochter. Zo leuk om te doen!! Alhoewel dit kasteel nu wel knap klein is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel heel erg leuk Patricia! Daar zal dat jongetje ook wel blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bekende plaatjes , leuk. Zal best een succes worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt een enige quilt Patricia!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...