Patricia

Patricia

zondag 18 maart 2018

Mijn DJ en de Dear Jane Quilt dag

In de afgelopen 2 weken was ik net als zovelen in Nederland ziek 
en moest ik meerdere afspraken afzeggen.
Maar het is dan natuurlijk wel een voordeel 
als je Quilten als hobby hebt !
Als ik beneden was 
was dat een van de dingen die ik gelukkig wel kon doen.


Zo stilletjes aan kwamen er weer mooie blokjes langs ....



Ik ben geen ster in het doorpitten, maar zelfs ik moet toegeven
dat het vele quilten achter elkaar nu helpt 
om er langzaam toch wat handiger in te worden ...



Ik quilt in principe nu alleen de rand van elk vierkant door ...
'in the ditch' zoals ze zeggen.




... maar soms zit er zo'n leukerd bij 
dat ik die snel even helemaal doe !



Gisteren was er een Dear Jane Dag 
waarvoor ik ook uitgenodigd was.


Yvonne's quilt is echt een Beauty geworden, 
maar dat geldt evengoed voor die van Sipkje ....
(zie hieronder)


en die van de andere quiltsters.


Hierboven die van Jacqueline,
hieronder die van Bernadette.



Hierboven die van Duif 
en hieronder die van Sieneke.


Tjitske en ik hebben beide rode en roze tinten gebruikt,
maar hebben bij de rand andere kleuren toegepast
 en dat geeft weer een verschillend resultaat.


Kortom,
het patroon van de Dear Jane is er nou echt een
 dat mooi is in allerlei kleurencombinaties !




Er kwam verder nog meer leuks langs:


Sieneke had deze handige map gemaakt
 om de losse deeltjes van een blok in mee te nemen.







En Sipkje is bezig om een scrapquilt te maken.



Dit handige muisje past precies om een vinger 
en zo heb je je spelden goed in de buurt tijdens het naaien.





Deze prachtige Kompasquilt van Yvonne 
wordt nu door haar heel mooi doorgequilt !
Als ik haar kleine en regelmatige steekjes zie ...



mag ik nog wel even doorgaan met oefenen ...



Hartelijke groet, Patricia



10 opmerkingen:

  1. Prachtig al die Jane's bij elkaar. De scrapquilt van Sipkje is ook heel mooi. Het was zeker weer heel gezellig! Fijn dat je beter was en er bij kon zijn.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was weer ouderwets gezellig Patricia, zo'n dagje quilten met elkaar en het delen van onze Jane avonturen. Fijn dat je voldoende was opgeknapt om erbij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor al die 'Jane's' bij elkaar!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die griep vervelend maar ondanks dat toch nog leuke blokjes gemaakt.
    Succes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je weer beter bent. Je Jane is een plaatje geworden. Het quilten gaat vanzelf beter net als je zegt gewoon door blijven oefenen. Leuk dat er een Jane dag was en wat een mooie Janes zie ik hier voorbij komen ook de compass is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig die Jane dag en leuk om al die verschillende Jane's bij elkaar te zien. Het motiveert ook om af te maken. Nog veel plezier met het verder doorpitten. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé, gelukkig, je gaat de goeie kant op. Wat een prachtige DJ's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend dat ziek zijn, maar gelukkig was je niet zo ziek dat het quilten je vergaan was. Enig om jouw en andere DJ's voorbij te zien komen, zo verschillend allemaal, wat is het toch een prachtige quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die griep vervelend maar ondanks dat toch nog leuke blokjes gemaakt.
    Royal1688

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...