Patricia

Patricia

dinsdag 17 april 2018

Bee, workshops en voortgang Mariner's Compass Quilt

Op de Bee bij mij thuis komt ook vaak 
heel wat moois langs !
Deze BEAUTY is gemaakt door Renee 
en wat vind ik hem prachtig !!


Het is ook een leermoment voor mij:
door de rustige kleur van de achtergrondstof 
komen de sterren extra mooi naar voren en
krijgen ze zo alle aandacht die ze verdienen !



Begin april was ik weer  bij Vlijtig Liesje bij Tienhoven
(iets ten noorden van Utrecht)
om voor de tweede keer een Workshop Boro te geven.


Het was weer erg gezellig en ik hoop
 dat iedereen met een hoop nieuwe ideeen naar huis kon gaan.

Daarna nog even heerlijk rondgekeken in Hanneke's winkel 
waar weer veel moois te zien is !






De dag erna kwam ik in Katwijk bij 'De winkel van Jeannette'.
Oorspronkelijk verkocht ze alleen mooie wol en katoen,
nu zijn er ook de stofjes van Samsara te vinden.




Ik kwam er echter om een Workshop Sashiko te geven.
Het was heel leuk 
 dat er nu ook een dame bij was met haar kleindochter
die heel gretig alle informatie in zich opnam.


En hieronder kun je het mooie resultaat zien.





Mijn Mariner's Compass Quilt vordert ook gestaag.
Ik vind het nog steeds erg leuk om deze kompassen te maken.
Elke keer is het weer leuk om stofjes uit te zoeken die,
zo dicht bij als het maar mogelijk is,
passen bij de kleuren van de originele quilt.




Soms is het even puzzelen voordat ik uit een reststof 
nog de punten kan krijgen voor dit halve blok van de bovenkant.
Ik gebruik hierbij nog steeds Vlieseline H250.



 Van dit blok moet ik ook nog een tweede maken.






En laatst kwam ik dit handige trucje tegen:
's ochtends bij daglicht (dan kun je het tenminste nog goed zien)
 kun je 5 naaldjes aan 1 quiltdraad leggen.
Tussendoor quilt ik namelijk ook nog aan mijn Dear Jane:
ik heb nu alle vierkantjes 'in the ditch' gequilt 
en moet nu nog aan de rand met driehoeken beginnen.



Ik hoop dat je deze tip gebruiken kunt,
vond hem zelf in ieder geval handig !

Volgend blog  komt er nog een verslag van de Tentoonstelling in Rijswijk.


8 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig, en je cirkels gaan ook al zo hard!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoor, je kompassen, het worden er al veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig quilt van Renee en je kompassen worden ook zo mooi.
    Handig tip van die meerdere naaldjes. Ik gebruik er ook vaak meerdere zodat ik mijn ring niet zo vaak hoef te verplaatsen.
    Ben zo benieuwd naar je Jane, je schiet al lekker op. Volgend jaar klaar op de DJ-dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja handig om alvast wat naalden te vullen doe ik zelfs met patchen dan kun je lekker doorwerken. Ha ha productie draaien. Je gaat lekker met de polaksterren ze zijn leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie quilt inderdaad. En de licht kleur dat is zeker waar. Je sterren worden ook erg mooi en de tip heel handig bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn voor je Patricia, dat jouw workshops zo'n succes zijn. Ook net een leuk werkje zo'n naaldenmapje. Zo mooi jou sterren. Ik heb er één af en één geknipt, maar ze moeten wachten. 4 andere projecten hebben de komende 3 maanden voorrang.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat de workshop's een succes zijn, dat weet ik wel zeker, je bent erg duidelijk met het vertellen en uitleggen. Ik ben nog even bezig met verschillende mapjes te maken voor mijn naalden, maar dan ga ik toch echt serieus wat meer proef-blokjes maken van Sashiko. Het boek heb ik dus al. Jou kompas-quilt is zo'n beauty!
    Wel erg handig, zoveel naalden klaarmaken om later te quilten!
    Fijne zonnige dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig hoor, je kompassen, het worden er al veel.

    Royal1688

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...