Patricia

Patricia

woensdag 11 april 2012

Rode driehoekjes erbij


Maandag heb ik alle rode driehoeken gesneden voor de rand.
Het was nog opletten geblazen want er zit een heel klein patroontje in de stof dat in een richting 'loopt'. 
Ik wilde dat alles in 1 richting liep, anders vond ik het te rommelig ogen.

Vinden jullie ook niet dat de rode driehoeken eromheen 
de quilt veel 'warmer' van kleur maken ?



Hier ben ik begonnen met het maken van de extra sashings. 
Ik had alleen per ongeluk het uiterste driehoekje van de buitenrand toch te klein gesneden, dus dat moest ik opnieuw doen.



Hier zie je de achterkant van de top nadat ik het eerste stuk aan elkaar genaaid heb. Tussendoor strijk ik veel, want ik heb gemerkt dat ik het dan toch preciezer krijg.



Hieronder hetzelfde stuk van de voorkant.


Het leuke van dit patroon is dat het ook in de tussenstapjes al veel voldoening geeft. Elke keer denk ik: "Zo, dat is ook weer gelukt !"





Op dit moment schijnt het zonnetje zo mooi, dat ik even een foto moest maken.

Prettige dag, Patricia





8 opmerkingen:

  1. Wat mooi en warm ziet de top er nu uit, helemaal goed!
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kun jij netjes naaien....dat doe ik je niet na!
    En inderdaad mooi en warm die rode driehoeken.
    Veel plezier met doorpitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet de quilt er mooi uit met de rode driehoekjes er om heen! Inderdaad de quilt krijgt een warmere uitstaling. Wat is de afmeting van de quilt? Succes met het afmaken.
    Groetjes, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtige top geworden en de een strijkt altijd en een ander nooit, wat zijn we toch allemaal verschillend, maar we houden allemaal van lapjes! Ik vind de rode driehoeken prachtig erbij! Veel plezier met het vervolg,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad zo dat de quilt warmer en dieper van kleur wordt met de rode driehoeken erom heen. Hij wordt echt heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi dat rood. Idd veel warmer.
    En ja ik heb een onderkomen in st marie. Tenzij je een beter onderkomen in de aanbieding hebt? Dan hoor ik het graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh SCHITTEREND!! Tis bijna jammer dat hij straks af is (lol) fijne avond knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie warme rand zo. Tot donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...