Patricia

Patricia

vrijdag 25 mei 2018

Een update van de voortgang van mijn quilt.




Net als de meesten van jullie vond ik
 de blokken op foto B (zie ook 2 blogverhalen terug) 
mooier verdeeld qua kleur.




Ik besloot om eindelijk een keer te proberen
 om een Kompasblok in te naaien
 met de rode achtergrondstof.
Ik vond het wel spannend hoe het zou gaan....


Het lukte goed  ....


... dus daarna kwam ook al snel Kompas 2 ....


... en Kompas 3 !


Tussendoor heb ik ook een aantal halve Kompassen genaaid.



Hierboven en hieronder zie je 2 keer dezelfde halve kompas.
Ik vermoed dat de quiltster van de originele quilt er uiteindelijk voor koos 
om hele cirkels te maken en deze door de helft te knippen.
Op de foto in de Quiltmania kun je nl. zien
 dat er soms net een zoompje extra van een punt afgaat.




Hieronder zie je mijn halve Kompassen.
Ze zijn van de bovenrand.
Ik heb er voor gekozen om toch 2 aparte helften te maken. 
Ik denk dat het er dan straks toch mooier uitziet.





Voor de zijkant wordt het als volgt:










Tja, 
en dan wordt het tijd om weer een keer 
nog enkele blokken toe te voegen aan de top.



Heerlijk gaat het zo !!
Ik vind het zo leuk om aan deze quilt te werken !
Omdat elk blok weer zo verschillend van kleur is,
blijft het leuk om alles met de hand te naaien.

Ik denk dat dit wel de allerleukste quilt is 
van alle quilts die ik ooit gemaakt heb ! 


 Fijn weekend !
Patricia




13 opmerkingen:

  1. Je gaat lekker, leuk hoor!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig Patricia! Prachtig zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Patricia, wat wordt ie mooi. Zo sprekend met die rode achtergrond! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond ze zonder de rode achtergrond al prachtig, maar nu zijn zo nog vele malen mooier. Ga lekker zo door, wij genieten ervan !!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er ook werkelijk fantastisch uit! En die rode achtergrond is er zo prachtig bij! Super goede keuze, dus geniet er maar lekker van!!
    Fijn weekeinde, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed van je dat je begonnrn bent met de randen erom heen te naaien. Geeft toch al een grvoel dat het een quilt gaat worden. Ze zijn leuk om te naaien dat merk ik zelf ook. Ik kijk met belangstelling naar je vorderingen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt prachtig en je gaat als een trein!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I just love this quilt. I would like to make this also. Can you share your pattern or tell me the size of the compass blocks?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Linda,
      I cannot find your mailadress so this is my answer. I hope you’ll see this.
      The compasses are 35 centimeter. They are quite big, I know.

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...