Patricia

Patricia

vrijdag 6 juli 2018

Vakantie in Frankrijk

Vrijdag 1 juni gingen mijn man en ik 
op weg naar de Drome in Zuid-Frankrijk.

Ik had geluk want in de Quiltmania had ik gezien
 dat er vlakbij onze route langs Lyon
een Quilttentoonstelling was.
Na enig zoeken kwamen we op de goede plek terecht,
in de 'Salle des Fetes".
We werden heel hartelijk ontvangen door 3 dames 
die ook een aantal van de tentoongestelde quilts gemaakt hadden.


Deze beauty was heel mooi van kleur gemaakt, 
in roze en bruine tonen.












Ook een eenvoudig blok als dit van de quilt hierboven
vind ik nog altijd leuk !




Mijn zoon Olivier vond deze quilt het allerleukst !



Strak en modern en ook heel mooi !



Sommige quilts komen volgens mij uit de Quiltmania.



Gemaakt door Beatrice n.a.v. een wedstrijd.



Ik hou normaal niet zo van zwart,
maar moet toegeven dat de kleuren van deze quilt 
er geweldig door uitkomen.





Altijd weer leuk om Tilda-stofjes voor een kinderquilt te gebruiken.




Tas in de Sashiko-techniek.



Deze huisjesquilt vond ik erg mooi van kleur.








Het was erg leuk om deze tentoonstelling te zien !

'Merci à Beatrice et ses amies"


Het huisje waar we verbleven was 
een gerestaureerd deel van een grote boerderij.
Vroeger was de ronde toren als enorme duiventil in gebruik
en het middendeel was het vroegere schapenverblijf.




Wij sliepen in de bovenste slaapkamer,
waar men volgens de voorschriften van de Franse Monumentenzorg 
de nestelplekken van de duiven intact had gelaten.
Heel bijzonder !

Bovenin was een enorme houtconstructie te zien
die het dak ondersteunde.



Het was een heerlijke plek
waar we naast de verschillende dagtrips die we maakten
ook altijd weer een heerlijke rust vonden.


En er werd natuurlijk ook  gequilt,
maar daarover vertel ik in mijn volgende blog !

Fijn weekend, Patricia





9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie plek waar jullie waren Patricia! En die quiltshow ziet er goed uit, prachtige quilts!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach je was fijn op vakantie, ik had je al gemist :-) Mooi appartement leuk zo die duiventil. En dan nog een heerlijke tuin met werktafel, ben benieuwd wat je daar gemaakt hebt. goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een heerlijke vakantie, op zo'n fijne plek! Altijd fijn om "gevoed"te worden door middel van het werk van anderen. Bezige bijen die dames!
    Fijn weekeinde en zwaai, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een leuke tentoonstelling kunnen bezoeken, mooie quilts. Heerlijk verblijf hebben jullie gevonden, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Drôme, een heerlijk departement !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tentoonstelling heb je gezien..en een heel bijzonder plekje in Frankrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, als je op je vakantie ook nog en quilt tentoonstelling kunt bezoeken! Altijd zoveel inspiratie! Wat leuk om in een duiventil te slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Patricia, what amazing quilts to see in person.
    You are an amazing quilter yourself. I must take the time to read all your posts tonight. It is inspiring!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents thanks for sharing.
    หนังใหม่

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...