Patricia

Patricia

maandag 3 december 2018

Handig hebbedingetje en een leuk tussendoorwerkje


Sinds ik de top van de Mariner's Compass Quilt af heb,
ben ik begonnen met het verder doorpitten van mijn Dear Jane Quilt.

Belangrijk om te doen:
 ik streef nu naar het afmaken van de paar UFO's die ik heb.

Ondertussen heb ik tijd om nieuwe leuke plannen te maken.
Ik heb zoveel leuke stofjes en nog meer leuke ideeen !



Bij mijn Dear Jane Quilt had ik eerder 
alle vierkanten en driehoeken aan de rand al doorgepit, 
maar ben nu begonnen met de binnenkant van elk vlak door te quilten.
Het gaat langzaam,blokje voor blokje,
want ik quilt namelijk veel in 'the ditch' en 
daardoor gaat mijn naald niet zo soepel door al die laagjes stof,


Omdat ik hierbij natuurlijk die kleine quiltnaaldjes gebruik,
merkte ik wel dat het moeilijk was om mijn speciale doorquiltgaren
 in het kleine oogje van die naaldjes te duwen.


Ik heb hier echter onlangs iets geweldigs voor ontdekt !
Sewline heeft hier speciaal voor quiltnaalden van 9-12  
een garentrekker ('needle threader') voor bedacht. 
Ik moet hem wel voorzichtig gebruiken volgens de aanwijzingen,
maar nu ik dat eenmaal door heb,
gaat het geweldig !
Dit vind ik echt een van die dingen waarvan ik denk:
had ik dit maar eerder geweten !





Ondertussen heb ik ook een 'Tussendoor-Werkje", 
zogezegd een TW !




Het sterpatroon van Betty Prins vind ik erg leuk 
om daar een  Blokkenmap van te maken.



Het is wel wat meer werk dan ik vantevoren dacht,
maar dat heb je met quilten natuurlijk wel vaker.


Maar ik vind het er al wel erg leuk uit zien !

Fijne Quiltweek !
vriendelijke groet, Patricia






3 opmerkingen:

  1. Wel een goede tip als je moeilijkheden hebt met draad door de naald te trekken. Succes met je Jane en benieuwd wat je volgende project wordt.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi TW'tje heb je gevonden, wordt erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, plannen genoeg voor allerlei quilts..... nu nog tijd om te allemaal uit te voeren. Succes met het quilten van de DJ, dat wordt vast prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...