Patricia

Patricia

maandag 14 januari 2019

Van die leuke dingen.....

Het is weer veel te lang geleden dat ik een blogverhaaltje schreef.
Maar de tijd is omgevlogen, hebben jullie dat nu ook ?
Maar gelukkig met allemaal leuke dingen en daar gaat het vandaag over.

In het najaar had ik bij Betty Prins zo'n leuke workshop gevolgd 
om sterren te maken.
En hoewel ik nog genoeg andere dingen te doen had 
(welke quiltster heeft dat niet ?)
kon ik het niet laten om er in ieder geval 1 te maken,
gewoon om het uit te proberen .....


Met wat ik tijdens de workshop getekend en uitgeknipt had,
 had ik thuis al gauw de eerste punt afgemaakt.


Dus toen maar gauw aan het werk voor de 7 andere punten ....
en al die kleine wybertjes vastgespeld aan een grote theedoek.


Ik vind deze stofjes zo leuk ...
 ze zijn allemaal al jaren geleden her en der gekocht
en komen nu bij elkaar zo leuk uit  !


En toen stokte het werk...
want .....
Misschien herinner je het je nog wel ?

Ik werd door Elsbeth van Dutch Quilts in Amsterdam gevraagd 
(van het vroegere De Haan &Wagenmakers) 
 of ik les wilde komen geven 
in het maken van de Mariner's Compass Quilt waarvan ik de top net af had.
Eind november ging ik er naar toe om o.a. de data af te spreken.
Dat werd 4 januari en 23 februari 2019
Ook mocht ik samen met Annette stoffen uitzoeken in de kleuren van mijn quilt
voor een speciale Mariner's Compass quiltbak.







Tussendoor werd het natuurlijk ook Kerst ......


en 
kwamen onze 3 zonen de Kerstvakantie bij ons doorbrengen.
Dat was heel gezellig, met spelletjesavonden,
 familiebezoeken, shoppen en bergen was !


4 januari  was de eerste Mariner's Compass workshop bij Dutch Quilts 
en wat vond ik het leuk, 
vooral toen ik na afloop positieve reacties kreeg.
Daar was ik erg blij mee want als je zo'n workshop met een nieuw project geeft 
is het vooral de 1e keer ook wel wat spannend.


Daar hing mijn MCQ  voor 1 dag aan de muur 
en werd ik verliefd op deze bak met mooie stofjes !






Intussen ben ik ook weer aan de slag gegaan
 met het doorquilten van mijn Dear Jane.



Het gaat niet snel omdat ik veel blokjes ook in the ditch quilt.
Ik ben nu tot ca. 110 vierkante blokjes gekomen,
zo'n 11 rijen bij 10. 


Het roze stofje is een van mijn lievelingsstofjes.
Het is zo mooi teer roze met roomwitte bloemblaadjes.



Maar als ik tussendoor een Bee had, 
naaide ik ook verder aan deze ster
en hij is nu eindelijk helemaal klaar !


Wat ik er nu verder mee ga doen ? 
Ik weet het niet zeker....
Misschien een blokkenboek ?
Of toch een quilt ? 
Ik ga er eens goed over nadenken...

Een fijne avond, Patricia


P.S.
Deze week op woensdag 16 januari en zaterdag 19 januari 
geef ik 2 workshops Mariner's Compass Quilt 
bij Karen van de Ven in de Hertogshoeve in Rijpwetering (bij Leiden).
In 1 dag leer je dan hoe je deze quilt kunt maken.

We zitten bijna vol, maar we maken wel plek 
als je toch nog graag wilt aanschuiven.

10 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig Patricia. Leuk dat de Polak sterren zo het land door gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om jouw mooie quilts en combinaties te zien. Hoop je snel weer een keer te zien 🌸 groetjes Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je workshop zo'n succes was Patricia! Kan ook bijna niet anders met jouw enthousiasme en perfectionisme, dat zul je ook vast ingebracht hebben in je voorbereidingen en je lessen.
    Ik vind je ster prachtig van kleur... nog zo een paar en je hebt een quilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hoor weer een blogje, ik ben toch ouderwets met het lezen van blogjes en vind het jammer dat er zoveel mensen stoppen. Ook gezellig dat ik je vorige week gezien heb bij Karen.
    Prachtige dingen maak je, succes met lesgeven.
    Hartelijke groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk geworden de ster.
    Tot zaterdag.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je met leuke dingen bezig en ook fijn te lezen dat de workshop een succes was. Jouw ster is schitterend geworden. Zoals een ster moet zijn: schitterend. Mooie kleurtjes. Fijne avond nog en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze ster ga ik ook leren maken, workshop van Betty Prins, kijk er zo naar uit. Ook de workshop die jij gaat geven, pfff...spannend. Moet nodig stofjes zoeken en kijken welke kleuren ik nu g gebruiken. Die bak met stofjes die jij hier laat zien is prachtig!
    Succes verder

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je eerste ster is heel mooi, ik zou er lekker mee doorgaan. Leuk dat je eerste workshop zo positief ontvangen is, kan me voorstellen dat dat even spannend was. En veel plezier met het quilten van je DJ.... in the ditch.... knap hoor, daar moet je echt geduld voor hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk voor je Patricia, dat het goed gaat met het geven van de workshop "Polaksterren". Ruim een jaar geleden leerde ik het van Yvonne om deze quilt te maken. En wat is die andere ster ook mooi geworden, van de workshop van Betty Prins. Succes met les geven!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wat mooi allemaal.
    Zaten er maar meer uren in een dag

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...