Patricia

Patricia

dinsdag 20 maart 2012

Positief-Negatief Quilt


Een tijd geleden liet ik jullie deze foto zien.
De quilt die achter links hangt is mijn 2e mannenquilt.
Het was een pakket van de quiltwinkel 'the Windmill'. 
Het is een super patroon dat snel met de naaimachine te naaien is.
In die tijd was dat handig vanwege de drukte van ons gezin met opgroeiende kinderen. 







Deze quilt heet Positief-Negatief. De term komt uit de fotografie en de reden voor deze naam is al snel duidelijk als je goed naar het patroon kijkt.





Het is een quilt met Japanse stoffen die wat grover geweven zijn. 
Het mooie en bijzondere van deze stoffen is dat de stoffen in alle richtingen verwerkt kunnen worden. 



Dat was ook nodig als er een kimono van gemaakt moest worden. Een kimono loopt namelijk van voor naar achteren over de schouders heen zonder naden.
In Japan dragen mannen normaliter de soberder kleuren en dit geldt vaak ook voor de oudere vrouwen.   


Fijne dag ! 
Groetjes, Patricia




6 opmerkingen:

  1. Ik vind hem prachtig en wat een gaaf patroon is dit, perfect voor deze stoere quilt! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige quilt en een leuk patroon, even in mijn gedachten houden om ook zo'n patroon te gebruiken voor een quilt voor 1 van mijn jongens. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Patricia, echt een mannenquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi patroon en inderdaad leuk patroon patricia groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...