Patricia

Patricia

donderdag 16 augustus 2012

Het binnenland in !

Dinsdag 7 augustus vertrokken we uit Denham en namen een route die een stuk landinwaarts ging. We wilden in een paar dagen kunnen terugrijden naar Perth.
Bij het tankstation zagen we een 'road-train'. Dit soort vrachtwagens en aanhanger zagen we onderweg ook al regelmatig. We hoorden dat ze soms wel tot 6 aanhangers kunnen gaan. Het is wel te begrijpen dat dit gedaan wordt want de afstanden in Australie zijn behoorlijk groot en Perth is in West-Australie de enige grote stad. Je moet dus erg uitkijken als je gaat inhalen.




Nadat we het Nationale Park verlaten hadden en we landinwaarts reden, werd het land groener....




..... en soms waren er ook velden met de bloemen van koolzaad.




Op een gegeven moment reden we het dorp Carnamah in en zag dat er o.a. ook 'fabrics' te koop waren. Het was een winkel waar van alles en nog wat te koop was en waar ik ook nog een leuk stofje tegenkwam. Ik raakte in gesprek met de dame van de winkel en vertelde dat ik zelf ook quilt.
Zij verwees me toen naar de overkant waar in een zaaltje toevallig de plaatselijke quiltgroep haar Bee had.
Ik bedacht me geen 2 keer en ben er naar toe gegaan.
De ontvangst was heel hartelijk ! Ik stelde mezelf voor en vertelde over mijn blog. 1 van de dames, Rhonda, had toevallig haar Ipad bij zich en zodoende kon ik haar laten zien wat ik al zoal gemaakt had.




Rhonda was zelf bezig met het maken van een 'tree-skirt' voor Kerstmis en had dit als voorbeeld.




De harten bestaan uit 'crazy patchwork'.




Roslyn (ik hoop dat ik haar naam goed spel) heeft sinds kort de Singer naaimachine die uitgebracht is vanwege hun 160-jarig bestaan.




Ze maakt deze quilt.




Ook was een andere dame bezig met het snijden van zgn. Jellyrol- stroken voor een cursus die ze zou gaan volgen.




Deze groep had samen een quilt- standaard en machine gekocht zodat ze zelf hun quilts machinaal kunnen doorquilten.




Jammer genoeg kon ik niet zo heel lang blijven omdat we nog verder moesten. Maar ik vond het erg leuk om kennis te maken met echte Australische quilters !!
Eenmaal weer terug in de auto ben ik weer doorgegaan met mijn quiltwerk voor een rand van de Antieke Quilt van Guute.




Maar dat laat ik wel weer een andere keer zien.
Hartelijke groet, Patricia

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ontmoeting had je daar in het verre Australië! En grappig dat je meteen kon laten zien via internet wat je zelf gemaakt hebt. Wat een idee: zo'n quiltmachine met je Bee groepje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om australische quiltsters ontmoet te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Echt een meevaller om zo quiltsters te ontmoeten, ze maken trouwens prachtige dingen en dan samen investeren in een quiltmachine, gaaf idee! Wat een schitterend land is het, ik geniet heerlijk mee van jouw reis! groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzondere ontmoeting Patricia! Dat zijn toch de leuke dingen van het reizen de vaak mooie en onverwachte dingen en mensen die op je pad komen vindt je niet?
    Ik hoop er heel snel alles over te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, Patricia! All over the world en je komt uit in een hele leuke ontmoeting met medequilters. Wat een herkenning.
    En wat leuk dat je een lapje stof hebt gekocht. Als je het ooit ergens in verwerkt is dat een altijd zichtbare herinnering.
    Geniet nog verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is toch geweldig zon ontmoeting! Zo leuk groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Patricia, dit is mijn tweede reactie in de eerst was een foutje geslopen. Wat leuk dat je mee kon kijken met een Australische Bee!!! goede reis verder. Groetjes, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely pictures, you really are seeing such beautiful parts of Australia. I wish you a continued amazing holiday in our beautiful country! Travel safe and enjoy, kind regards, Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...