Patricia

Patricia

woensdag 1 augustus 2012

Vorige week in Perth

Helaas had ik een aantal dagen geen internet ter beschikking, maar ik zal in de komende dagen proberen een aantal blogjes te schrijven.
Vorige week woensdag was ik ook in de bibliotheek van Perth en zag bij de ingang een stapel boeken die voor een paar dollar te koop aangeboden werden. Daar zag ik ook dit aardige boek liggen en kon het niet nalaten om er even in te kijken.




Ik was blij verrast toen ik er ook een paar leuke quilts in zag staan.








En als je nog een leuk idee zoekt voor een quiltwerkje dat je begonnen wás, maar niet meer af gaat maken: je kunt er nog altijd een hoesje voor je broodrooster van maken !! ; ))




's Middags ben ik bij 'the Mint' geweest.
In dit gebouw werd het goud dat in de 19e en 20e eeuw in West-Australie gevonden werd omgesmolten in een vorm die ongeveer de grootte heeft van een kleine baksteen.




Op de binnenplaats aan de achterkant van het gebouw was een klein gouddelverskamp nagebouwd.








Aan de achterkant van het gebouw is een ruimte met een oven waarin de temperatuur tot 1300 graden Celsius verhit wordt.
Het goud smelt bij ongeveer 1060 graden.




De smelter tilt het goud uit de oven in een soort speciale kroes op die dan zelf ook als vlammend goud er uitziet.
Het was erg interessant om het allemaal van dichtbij te kunnen zien.




Op donderdag ben ik ook nog naar de 'Art Gallery', het Kunstmuseum geweest.




Er was moderne kunst, zoals het de onderstaande stenencirkel die er prachtig uit zag. Hij zweefde nl. zo'n 30 cm boven de grond, maar dat kwam door de touwen waarmee de stenen omhoog gehouden werden.




Er was ook dit beeld van een Aboriginal vrouw met kind die terugschrokken voor de komst van de moderne wereld.




En dit schilderij is gemaakt door een Aboriginal schilderes.




In de kelder waren ook nog verschillende zalen met prachtige oude schilderijen uit de 19e en begin 20e eeuw.
























En weer boven gekomen kon ik in een andere zaal nog wat moderne kunst uit de jaren 1960 - 2000 bewonderen.




















Ik hoop dat jullie het aantal foto's niet te veel vonden en anders sla je het maar even over !
Groetjes uit Aussieland en tot ziens, Patricia

5 opmerkingen:

  1. Hoi patricia wat een heerlijke vakantie en zo leuk dat je a la minute ons kan laten mee genieten. Wat een bijzonder museum met mooi diverse kunst. Ook dat goud delven wist niet dat het zo heet moest zijn om de smelten. Dat je allowed was om fotos te maken! Kwam er geen post op je af? Nou nog even lekker genieten groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Patricia wat zal jij genoten hebben. Ik wou dat ik even met je meemhad kunnen lopen en van al,die kunst had kunnen genieten. Ben oprecht en eerlijk jaloers en ik gun het je van harte. Wat een beleving. Geniet verder van alles wat je wordt gegeven. Lovenyou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer wat van je te horen. Manlief klaar met werken?
    Ben zo nieuwsgierig waar je nu zit.
    Lieve groetjes uit een zonnig Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Patricia, Leuk om weer iets van je te horen. Prachtig museum en bijzonder dat je foto's mocht maken. Dat mag hier nooit helaas. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur, geniet ervan. Straks fijn samen erop uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Patricia, wat een prachtige vakantie heb je daar en dat je in staat bent om zoveel mooie (culturele)dingen te zien.
    Bedankt voor je mooie foto's waardoor we mee mogen genieten.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...